۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۷۱۹۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

اتحاد و انسجام تنها راه ایستادگی امت اسلام در برابر استکبار است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت اتحاد، انسجام و همبستگی بین مسلمانان تنها راه ایستادگی و مقاومت ملتهای مسلمان در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی است.
آيت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)، بر تقویت بیش از پیش وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی تأکید کرد.

وی با قدردانی از برگزاری برنامه‌ها و جشنهای مشترک بین شیعیان و اهل سنت در استان خراسان شمالی در هفته وحدت، اظهار کرد: روایات متعددی در مورد تاریخ دقیق میلاد پیامبر اعظم (ص) وجود دارد که سبب به وجود آمدن برخی اختلاف نظرات در مورد این روز شده؛ اما دراین‌باره یکی از کارهای بسیار مهم و بااهمیت که نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنایت امام خمینی (ره) انجام داده، اعلام هفته‌ای به نام هفته وحدت است.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: هفته وحدت به ابتکار نظام جمهوری اسلامی هم دوازدهم ربیع‌الاول، سالروز میلاد حضرت محمد (ص) در روایات اهل سنت و هم هفدهم ربیع‌الاول، میلاد رسول گرامی اسلام در روایات شیعی را شامل شده و این‌گونه از بروز اختلاف بین شیعه و سنی هم جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) با رفتار و گفتار خود سبب ایجاد وحدت در جامعه مسلمانان می‌شود؛ ازاین‌رو همه مسلمانان باید از سبک و سیره نبوی الگوبرداری کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار كرد: اصل هدف نام‌گذاری هفته وحدت با نيت اتحاد و همبستگي و برادري مسلمانان به‌ویژه پيروان شيعه و سني توسط امام خميني (ره) صورت گرفت كه این موضوع درايت و تدبير بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و اهميت لزوم حفظ وحدت اسلامي را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: مسلمانان باید همواره با حفظ اتحاد و همبستگي مراقب فتنه‌های دشمنان باشند و با برادري و همراهي مهربانانه و دلسوزانه يكديگر سياستهاي تفرقه‌انگيز استعمارگران را با شكست مواجه کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: تقویت اتحاد، انسجام و همبستگی بین مسلمانان تنها راه ایستادگی و مقاومت ملتهای مسلمان در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی است.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروزه در ايران اسلامی به بركت انقلاب اسلامي و درايت و بينش امام راحل و رهبر معظم انقلاب، همبستگي و انسجام بسيار خوبی برقرار بوده و پيروان شيعه و سني با آرامش، مودت و همدلي در كنار يكديگر زندگي می‌کنند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات