۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۰۸۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

طلاب و روحانیان در خط مقدم خدمت به اسلام و مسلمانان قرار دارند

نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلاب و روحانیان سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) هستند، گفت: امروز روز خدمت به اسلام و مسلمانان بوده و در این زمینه طلاب و روحانیان در خط مقدم قرار دارند.
آیت الله مهمان نواز - دیدار با مدیر حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای سه‌گانه خراسان به میزبانی بجنورد، اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب افزایش و تقویت روحیه انقلابی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در مدارس علمیه شود.

وی با اشاره به عوامل انقلابي‌گري حوزه علمیه، افزود: بايد روحانيان با توجه به فراهم بودن زمینه با هم متحد بوده، نشست هایی داشته باشند و راجع به روحانیت و نقش آن در نظام اسلامی برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند تا روحانیت بتواند هم مردم و هم دولت و نظام اسلامی را به‌ سوی ارتقاء و رسیدن به قله کمال هدایت کند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه باید روحانیت نقش هدایت و راهنمایی خود را به‌ خوبی ایفا کند، خاطرنشان کرد: در این راستا بایستی روحانیان و مبلغان، انقلاب و نظام اسلامی را مطرح کرده و آرمانهای اسلامی و انقلابی را برای مردم تبیین کنند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: لازم است روحانیان هدف اصلي انقلاب را براي مردم تبیین و تفهيم کرده و برای اقشار مختلف توضیح دهند که اولویت اين انقلاب چه مسائلي است.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام توان وارد عمل شده تا روحيه انقلابي مردم را كاهش داده و آنها را نسبت به نظام اسلامی دلسرد کند، ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند تا مردم را به همان تفکرات قبلی دوران رژیم ستم‌شاهی بازگردانند.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب درس انقلاب را به مردم و روحانیت ارائه دادند و همه ما وظیفه داریم درس انقلاب را فراموش نکنیم و اجازه ندهیم دشمن مردم را از نظر فکر و اندیشه به دوران قبل بازگرداند.

وی تصریح کرد: باید نهاد روحانیت از این زمینه مساعد ایجادشده در کشور بهترین بهره‌برداری را داشته باشد و برای تقویت بعد معنوی مردم نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه طلاب و روحانیان سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) هستند، تصریح کرد: امروز روز خدمت به اسلام و مسلمانان بوده و در این زمینه طلاب و روحانیان در خط مقدم قرار دارند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی هم در این دیدار با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی به میزبانی بجنورد، اظهار کرد: این اجلاس روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته با حضور دبیر و اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مدیر حوزه علمیه خراسان و مدیران مدارس علمیه سراسر استانهای سه‌گانه خراسان در بجنورد برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات