۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۹۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فرهنگ‌سازی اسلامی و انقلابی اولویت روحانیان و مبلغان باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه اسلامی ضرورت فرهنگ‌سازی انقلاب اسلامی و دفاع از آرمانهای نظام است، از روحانیان و مبلغان خواست تا به‌ صورت ویژه برای فرهنگ‌سازی اسلامی و انقلابی فعالیت کنند.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ که در آستانه فرارسیدن هفته وحدت برگزار شد، بر استفاده از این ظرفیت فرهنگی و معنوی در راستای تقویت بیش از پیش وحدت در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با قدردانی از زحمات و همکاری روحانیان طرح هجرت و مستقر در برگزاری مراسم ایام محرم و دهه آخر صفر، افزود: درسی که اربعین به ما می دهد، زنده نگاه داشتن یادِ حقیقت و خاطره شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمنان اسلام اصیل است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه مهم‌ترین مسأله روز جامعه اسلامی را فرهنگ‌سازی انقلابی و دفاع از آرمانهای نظام اسلامی دانست و از روحانیان و مبلغان خواست تا این موارد را به‌صورت ویژه در دستور کار تبلیغاتی خود داشته باشند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی با بیان اینکه لازم است مهندسی فرهنگی دقیقی در جامعه از سوی روحانیان ترسیم شود، تصریح کرد: روحانیان باید با نفوذ در دل جوانان و نوجوانان، تهاجم فرهنگی دشمنان را شناسایی کرده و از این طریق زمینه جذب جوانان و نوجوانان به محافل و مجالس مذهبی را فراهم کنند.

وی با تأکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ انس با قرآن در جامعه، اظهار كرد: نهادينه كردن فرهنگ انس با قرآن كريم با تلاوت و قرائت صحيح آن آغاز می‌شود که پس از قرائت و تلاوت درست، بايد معاني و تفسير آيات را بياموزيم و از این طريق قرآن را وارد زندگي خود كنيم تا از اثرات مفيد و مثبت آن بهره‌مند شويم.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این زمینه رشد فعالیت‌های فرهنگی مسجد، برپایی نماز جماعت، برپایی برنامه‌ها و کلاس‌های قرآنی، تشکیل کلاس‌های احکام، برپایی گفتمان‌های دینی، اجرای مسابقات نماز و قرآن با همکاری مدارس و مواردی از این دست باید در دستور کار روحانیان مبلغ و طرح هجرت باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع)، گفت: این امام همام می‌فرماید: «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ فی الدّین وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَه وَ التَقدیرِ المَعیشَه» و تأکید می‌کند که تمام كمال در شناخت عميق دين و شكيبايى در پيشامدهاى ناگوار و اندازه نگاه داشتن در زندگى است.

وی اضافه کرد: بر این اساس طلاب و روحانیان هم برای رسیدن به کمال، باید دین‌باوری خود را عمیق کرده و برای طرف کردن مشکلات دیگران سعی و تلاش کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خطاب به روحانیان مبلغ گفت: در کارهای خود صبر داشته باشید؛ چراکه خداوند به صابران پاداش می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در زندگی طلبگی برنامه‌ریزی مادی و معنوی لازم است، اظهار کرد: در وهله نخست باید اسراف کردن و بخل وزیدن را زندگی خود خارج کنید تا بتوانید رسالت طلبگی خود را به‌درستی انجام دهید./9314/202/ب2

ارسال نظرات