۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۵۹۴۱

بررسی مُد و مُدگرایی و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی در یک کتاب

کتاب بررسی مُد و مُدگرایی و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی از سوی انتشارات بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.
کتاب بررسی مُد و مُدگرایی و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب بررسی مُد و مُدگرایی و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی نوشته سید حسن موسوی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در مقدمه این کتاب می خوانیم: انسان همواره تنوع طلب، نوگرا و لذت خواه است و به دلیل وجود این ویژگی ها، زمینه آراستگی ظاهری برای او فراهم می شود؛ اما همین میل و گرایش، وقتی افراطی شود و به شکل مُدپرستی درآید، حالتی نابهنجار به خود می گیرد.

 

دین مبین اسلام، به عنوان دینی جاوید و جامع، نه تنها جلوی گرایش های فطری انسان را نمی گیرد، بلکه با بیان چارچوب ها و ایجاد بینش و ارائه الگویی عملی، به چنین گرایش هایی جهت و عمق می بخشد؛ از این روست که در معارف و سیره معصومین علیهم السلام برای پوشش و آرایش، حدود و مرزهایی تعیین شده تا از افراط و تفریط جلوگیری شود.

 

کتاب حاضر بر همین مبنا، در سه بخش تنظیم شده است که بخش اول به تحلیل و بررسی «مُد و مُدگرایی»، بخش دوم به تبیین «آراستگی در سبک زندگی اسلامی» و بخش سوم به تشریح «احکام مُدگرایی» می پردازد.

 

بخش اول این کتاب در هفت فصل با عناوینی همچون «کلیات»، «انگیزه های مُدگرایی»، «عوامل اشاعه مُدگرایی»، «پی آمدهای منفی مُدگرایی غربی»، «محیط زندگی و بحران مُدگرایی جوانان»، «جایگاه مُدگرایی در سبک زندگی اسلامی» و «ارشاد مُدگرا» نگاشته شده است.

 

«جایگاه آراستگی در اسلام»، «چگونگی آراستگی در اسلام» و «انحراف در آراستگی» از عناوین فصل های سه گانه بخش دوم این کتاب است و بخش سوم کتاب نیز به احکام مُدگرایی پرداخته است.

 

گرایش روزافزون جوانان و نوجوانان به مُدگرایی غربی و تعارض بیشتر مدها با سبک زندگی اسلامی ایجاب می کند تا دیدگاه اسلام در این زمینه تبیین گردد. برای رسیدن به این مقصود، با تحلیل نظری آیات و روایات به بررسی دیدگاه اسلام در این باره پرداخته شده است.

 

آنچه پس از بررسی ها به دست آمد نشان می دهد که اسلام به واسطه لحاظ نمودن متغیرهایی، با وجود مُد و مُدگرایی مخالفتی ندارد به شرط این که مدل های طراحی شده با رعایت اصول مورد نظر اسلام از سبک زندگی اسلامی منحرف نگردد.

 

کتاب بررسی مُد و مُدگرایی و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی نوشته سید حسن موسوی با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 15000 تومان در 288 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات