۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۶۴۹۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تبیین مستند و مستدل مسائل جامعه رسالت روحانیان و دانشجویان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت تشکلهای دانشجویی، گفت: تبیین و تحلیل منطقی، مستند و مستدل مسائل جامعه اسلامی رسالت روحانیان و دانشجویان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، آغاز امامت ولی عصر (عج) و میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و امام جعفر صادق (ع)، به رسالتهای دانشجویان بسیجی پرداخت و اظهار کرد: دغدغه بسیج دانشجویی، دغدغه ولایت و حزب‌الله است.

وی افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انقلاب ما با حرکت روشنگرانه مخالف نبوده و این مهم جزء اصول انقلاب ما است؛ اما حرکت روشنگرانه‌ای که متین و مستدل باشد؛ ازاین‌رو ما با مشتعل کردن فضای جامعه و هیاهو و جنجال راه انداختن مخالفیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مشتعل کردن فضای سیاسی جامعه مطلوب نیست؛ چراکه این مسأله خواسته دشمنان فرصت‌طلب برای رخنه در افکار جامعه و نفوذ در کشور است؛ ازاین‌رو لازم است همه هوشیار باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: حرف مستند و مستدل، نیاز به جنجال ندارد و همه انسان‌های خردمند و آگاه آن را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های انبیا(ع) تبیین و روشنگری بوده و همه انبیا با بینه و دلیل و حجت واضح آمده‌اند تا بشر را به تعالی و کمال برسانند، اظهار کرد: عدم تحلیل درست و نداشتن آگاهی کافی، در طول تاریخ اسلام، ضربه‌های بسیاری جدی به پیکره اسلام وارد کرده و سبب ایجاد فاجعه‌های جبران‌ناپذیری شده است که در این باره می‌توان به خانه‌نشینی امام علی (ع) و تن به صلح دادن امام حسن (ع) اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: برای اینکه بتوانیم جلوی این‌گونه فجایع را در انقلاب اسلامی بگیریم، باید مردم را با تحلیل‌های درست، تبیین‌های روشنگرانه و نقدهای منصفانه رشد دهیم که در این میان تبیین و تحلیل منطقی و مستند مسائل جامعه رسالت دانشجویان و روحانیان است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: ما باید به‌صورت متین، انقلابی و مستدل حرکت کنیم و حساسیت ایجاد نکنیم تا اصل فرصت از بین نرود.

وی با اشاره به سخنرانی دانشجویان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف استان خراسان شمالی، افزود: تریبون نماز جمعه فرصت بسیار مناسبی است که در اختیار دانشجویان قرار گرفته که باید همه دانشجویان به‌ویژه دانشجویان بسیجی از این فرصت استفاده کرده و با بیان واقعیت‌ها؛ البته به‌طور منصفانه، برای آگاه‌سازی و روشنگری مردم تلاش کنند.

وی با تأکید بر تقویت کرسی‌های آزاداندیشی در محیط دانشگاه‌های استان، تأکید کرد: مناظرات علمی سبب رشد فکری و از بین رفتن شبهات و ایجاد جرقه علمی شده و با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات علمی در دانشگاه‌ها می‌توان به نتایج بسیار مطلوبی رسید./202/9314/ب1

ارسال نظرات