۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۴۱۹۱
نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس:

بیان لطیفه‌های قومی و مذهبی بازی کردن با دین خداوند است

حجت الاسلام مدنی بجستانی گفت: برخی با مطرح کردن لطیفه‌های قومی و مذهبی با دین خداوند، که غیبت کردن را ممنوع اعلام کرده است، شوخی و بازی می‌کنند، ‌این افراد در قیامت باید رضایت همه اهل آن قوم و مذهب را به دست بیاورند.
حجت الاسلام مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس، دو‌شنبه شب، در شام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی تأکید کرد: یکی از مهمترین اصول زندگی با توجه به روایات و سیره زندگی ائمه اطهار(ع)‌ این است که انسان دیگران و خودش را فریب ندهد.

حجت الاسلام مدنی بجستانی با بیان این‌که گاهی انسان در مواجهه با دیگران از ابزار فریب و حیله استفاده می‌کند، گفت: این افراد که از اعتماد و اطمینان مردم سوء استفاده می‌کنند، طبق کلام امام علی(ع) کافر هستند.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: این افرادِ حیله گر، در واقع خودشان را فریب می‌دهند زیرا در این دنیا از نظر مادی به دیگران خسارت وارد می‌کنند اما در قیامت برای جبران این خسارت باید از حسنات و اعمال خیر دنیایی‌شان استفاده ‌کنند و گاه این روند به گونه‌ای پیش می‌رود که فردی که اهل بهشت است را به واسطه کسر اعمال حسنه‌اش از بهشت محروم می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که بدترین نوع حیله، خودفریبی است، اظهار کرد: در خودفریبی، انسان با استفاده از تلقین نظرش را نسبت به موضوعی که به آن اعتقاد قلبی دارد، تغییر می‌دهد و تا آخر عمر در همان مسیر حرکت می‌کند.

حجت الاسلام مدنی بجستانی ادامه داد: به عنوان مثال، همه ما اعتقاد داریم که با ادعا و حرف پراکنی و بدون عمل خیر، بهشت نصیب انسان نمی‌شود اما عده‌ای با وجود اعتقاد به این مطلب با تلقین بسیار به این نتیجه می‌رسند که چون شیعه و پیروی اهل بیت(ع) هستند، وارد بهشت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: زیارت‌، روضه و گریه کردنی گناهان انسان را پاک می‌کند که پشتش قصد و نیّتی برای عمل و نیّتی جهت پایبند بودن به این مسیر صحیح وجود داشته باشد؛ باید بدانیم که این اشک‌ها باید با تلاش، حرکت و پرهیزگاری همراه باشند، در این صورت اگر بارها مسیر را اشتباه برویم و خطا کنیم، خداوند و ائمه(ع) در هر بار ما را یاری کرده و گناهان‌مان را می‌بخشند.

وی ابراز کرد: طبق روایتی از امام رضا(ع) هر کس با زبان استغفار کند اما در باطن پشیمان نباشد، هرکس از خداوند توفیق بخواهد اما خودش حرکتی نکند، هرکس از آتش جهنم به خدا پناه ببرد اما شهوات حرام را ترک نمی‌کند و آن کسی که از خداوند بهشت را طلب کند اما بر سختی‌ها صبر نداشته باشد، خودش را فریب داده و مسخره کرده است.

حجت الاسلام مدنی بجستانی عنوان کرد: انسان خطا کار اگر صدبار توبه کند و باز توبه‌اش را با گناه و خطا بشکند، می‌تواند دوباره به درگاه خداوند پناه ببرد و توبه کند به شرطی که در هنگام توبه کردن صادق و پشیمان باشد و تا زمانی که شیطان فریبش نداده، استوار و محکم در مسیر درست حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد: انسان باید در مسیر رسیدن به توفیق‌های الهی افزون بر دعا کردن، محکم و استوار و با برنامه حرکت کند، در این صورت هرجا با کمبود و ضعف مواجه شد خداوند به کمک و یاری‌اش می‌آید.

وی اظهار کرد: عده‌ای هر روز در نماز عبارت و دعای «ما را از عذاب جهنم نجات بده» را خطاب به خداوند قرائت می‌کنند اما چشم و زبان‌شان را کنترل نمی‌کنند؛ عده‌ای با مطرح کردن لطیفه‌های قومی و مذهبی با دین خداوند، که غیبت کردن را ممنوع اعلام کرده است، شوخی و بازی می‌کنند،‌ این افراد در قیامت باید رضایت همه اهل آن قوم و مذهب را به دست بیاورند که شدنی نیست.    

حجت الاسلام مدنی بجستانی تأکید کرد: در مسیر انجام عمل به ویژه عمل خیر، شما با اخلاص وظیفه‌تان را انجام دهید و نشدنی‌ها را به خداوند واگذار کنید، زیرا انسان موظف به انجام عمل و وظیفه است و نتیجه را پرودگار تعیین خواهد کرد./201/1308/ب1

ارسال نظرات