۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۶۴۱۵۲

کلیسای ارتدوکس بلغارستان خواستار محدود کردن پذیرش پناهجویان در این کشور شد

کلیسای ارتدوکس بلغارستان با ادعای این که موج ورود پناهجویان به این کشور نشانه های از تهاجم را دارد، از دولت بلغارستان خواست پذیرش پناهجویان در این کشور را محدود کند.
پناهجو


به گزارش خبرگزاری رسا، کلیسای بلغارستان با انتشار پیامی بر پایگاه اینترنتی خود، خواستار آن شده که دولت این کشور از ورود پناهجویان به صورت نامحدود ممانعت کند و مدعی شده است که این میزان از ورود پناهجویان، نشانه های تهاجم به این کشور را دارد.

در پیام کلیسا ضمن بیان این که مردم این کشور در حد مقدور می توانند به پناهجویانی که در حال حاضر به کشورشان آمده اند، کمک کنند و نه بیش از آن، آمده است: "مشکلات پناهجویان باید به دست کسانی حل شود که این بحران را ایجاد کرده‌اند. نباید هزینه این بحران را مردم ارتدوکس بلغارستان پردازند".

در حالی که واکنشهای نژادپرستانه علیه مهاجران در اروپا شدت یافته، صدور چنین اظهار نظری از سوی کلیسای ارتدوکس بلغارستان که به ندرت در زمینه مسائل اجتماعی این کشور اظهار نظر می کند، جای سؤال و تامل دارد.

به نوشته آناتولی، هفته گذشته طی درگیری‌ها و اعتراضاتی که در شهر هارمانلی بلغارستان رخ داد 300 پناهجو بازداشت و 24 پلیس مجروح شدند. در پی این درگیری ها طرفداران راست افراطی و نژادپرستان دست به تظاهرات زدند و برای برچیدن

همه اردوگاه های پناهجویان در این کشور کمپین جمع آوری امضا برگزار کردند. بر اساس گزارش ها، حدود 10 هزار پناهجو در بلغارستان به سر می برند./982/ب103/د

ارسال نظرات