۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۶۴۰۶۵
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

قرآن در هر زمانی برای منکران دین معجزه و دلیل است

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که معجزه پیامبران الهی به غیر از رسول اکرم(ص) ویژه زمان خودشان بوده است، گفت: قرآن کریم معجزه زنده و جاوید پیامبر اکرم(ص) است که هیچگاه از بین نمی‌رود و در هر زمانی برای منکران دین معجزه و دلیل محسوب می‌شود.
سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدجعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان شب گذشته در حسینیه بیت الرضا (ع) مشهد به مناسب ایام سوگواری دهه آخر صفر به سخنرانی پرداخت و ضمن ابراز تسلیت و بزرگداشت مقام رسول اکرم (ص) و أهل بیت ایشان (ع) گفت: پیامبر (ص) از جهات مختلفی با مردم متفاوت بود. اما تفاوت اساسی و مهم ایشان با مردم، نزول وحی بر ایشان بود.

وی با اشاره به این‌که وحی با روش‌های گوناگونی بر پیامبر اکرم (ص) نازل می‌شد، افزود: در قرآن کریم خداوند به پیامبر (ص) سفارش می‌کنند که به مردم بگو، من هم مانند شما بشری بیش نیستم. یعنی مانند شما حیات دارم و نیاز به خوراک و پوشاک دارم اما یک تفاوت اساسی با شما دارم و تفاوت این است که به من وحی می‌شود اما به مردم وحی نمی‌شود. وحی است که تمام حقایق دنیوی و اخروی را بر پیامبر (ص) آشکار می‌سازد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه هر کدام از پیامبران برای اثبات رسالت خویش به معجزه نیاز دارند، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) دو گونه معجزه داشتند؛ معجزه‌ای که در سندهای تاریخی ثبت شده است اما اکنون موجود نیست، مانند زنده کردن مرده، کوه و سنگ را به سخن در آوردن و غیره.

آیت‌الله سیدان افزود: گونه دیگری از معجزه وجود دارد که به پیامبر اکرم (ص) اختصاص دارد و آن معجزه زنده و ابدی است. معجزه‌ای که تاریخ هیچ تغییری نمی‌تواند در آن بدهد و حتی می‌توان در دوران کنونی نیز به منکران رسالت حضرت محمد (ص) نشان داد و پیامبری ایشان را به اثبات رساند و قرآن آن معجزه زنده است.

وی در ادامه ابراز داشت: قرآن کریم برای اثبات معجزه بودن خویش به همه منکران دین گفته است که اگر می‌توانند مانند آن بنویسند، اگر نمی‌توانند تنها یک سوره مانند آن بیافرینند و حتی اگر می‌توانند تنها ده آیه نگارش کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به شکست منکران رسالت برای آوردن حتی یک آیه مانند قرآن کریم، تصریح کرد: اگر آن‌ها می‌توانستند مانند قرآن، اثری خلق کنند دیگر نیاز نبود به جنگ روی آورند و آنقدر خودشان را به زحمت‌های طاقت‌فرسا بی‌افکنند در حالی که می‌توانستند آیه‌ای بیاورند و تمام دین اسلام را با این کار خویش زیر سؤال ببرند.

وی افزود: گاهی کلامی تنها دارای وزن زیبایی است اما به نقل یک حادثه یا جنگ می‌پردازد در حالی که قرآن کریم در عین فصاحت و بلاغت خویش در انتقال مفاهیم و عقاید و اندیشه بسیار بالایی کار کرد دارد./201/862/ب1

ارسال نظرات