۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۳۸۱۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

آیت الله فاضل عالمی انقلابی، بصیر و آگاه به زمان بود

مدیر حوزه علمیه مازندران، انقلابی بودن، داشتن بصیرت بالا و آگاهی به زمان را از جمله امتیازات آیت الله فاضل عنوان کرد و گفت: این عالم وارسته با این بصیرت و آگاهی بالایی که داشتند در موضع گیری های سیاسی خود بسیار شفاف، صحیح و ولایی عمل می کردند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تسلیت ارتحال آیت الله فاضل، گفت: پدر این عالم ربانی از علمای نجف و از دوستان نزدیک آیت الله کوهستانی(ره) بودند.

 

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) پس از عزیمت از نجف اشرف در بابل مستقر شدند، افزود: ایشان در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم بابل انتخاب شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) با حضور در بابل کار ساخت یکی از بزرگترین مدرسه علمیه استان را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: ایشان با احداث حوزه علمیه فیضیه در بابل منشأ خدمات و برکات زیادی در سنگر ترویج دین بودند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که این عالم ربانی در دوران عمر با برکت خود شاگردان بسیاری را برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کردند، ادامه داد: بسیاری از شاگردان این عالم وارسته امروز در عرصه قضاوت، دانشگاه ها، سپاه و حوزه های علمیه مشغول خدمت هستند.

 

وی، انقلابی بودن، داشتن بصیرت بالا و آگاهی به زمان را از جمله امتیازات آیت الله فاضل(ره) عنوان کرد و گفت: این عالم وارسته با این بصیرت و آگاهی بالایی که داشتند در موضع گیری های سیاسی خود بسیار شفاف، صحیح و ولایی عمل می کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) علاقه خاصی به رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت، ادامه داد: این عالم وارسته پیرو راستین رهبری بودند و در انقلاب از خط امام و رهبری لحظه ای فاصله نگرفتند و شاگردان و پرورش یافتگان مکتب ایشان نیز همین مسیر را طی می کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) فرزندان شایسته ای نیز تربیت و تحویل نظام اسلامی دادند، افزود: یکی از فرزندان ایشان نیز در راه انقلاب و نظام اسلامی به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) فضائل اخلاقی ویژه ای داشت، ادامه داد: عشق و ارادت مردم به این عالم ولایی به دلیل جایگاه علمی و معنوی وی بود و مردم ایشان را پدر معنوی و محرم اسرار خود می دانستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) تأکید بسیاری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، نماز جماعت، نماز اول وقت و اقامه نماز در مسجد داشت، خاطرنشان کرد: خود ایشان نیز به سنت پیامبر گرامی اسلام بین نماز ظهر و عصرو مغرب و عشاء فاصله می انداختند.

 

​عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) همه توان خود را در جهت تربیت و پرورش طلاب انقلابی به کار گرفته بود، تصریح کرد: این عالم وارسته حتی لحظه از درس و بحث حوزه فاصله نگرفت و تا آخرین لحظه عمر با برکت خود در عرصه تدریس حضوری پررنگ داشت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) همواره بر حضور مستمر در حوزه تأکید داشتند، ادامه داد: ایشان خود خیلی کم به مسافرت می رفتند و در مدرسه حضور داشتند چون اهتمام ویژه ای به تربیت طلاب و حضور در مدرسه داشتند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) دائم الوضو بودند و همواره بر ذکر و نام خدا تأکید داشتند، گفت: این عالم وارسته همواره بر ادامه تحصیل طلاب تا رسیدن به مدارج عالی تأکید ویژه داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بر ضرورت بهره مندی از سیره علمی و عملی این عالم وارسته از سوی طلاب جوان حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: چنین شخصیت های بزرگی نعمتی برای حوزه های علمیه هستند و باید طلاب بیش از پیش قدر چنین شخصیت های بی نظیری را بدانند./950/301/ب

 

ارسال نظرات