۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۶۲۳۷۰

به یاد شهید حجت الاسلام سیدرضا بطحائی

خبر شهادت سید خیلی تلخ بود. ایشان طلبه ای اهل معرفت بود که شوق همجواری با مولای عاشقان و عارفان امیرالمؤمنین(ع) او را مقیم نجف کرده بود...
سیدرضا بطحایی سیدرضا بطحایی

حجت الاسلام حسن مقدمی با انتشار عکسی از یادمان شهید حجت الاسلام سیدرضا بطحائی در دارالسلام نجف در کانال تلگرامی اش نوشت:

از دوستان عزیز و شفیقم بود که در بازگشت از مسیر حرم امامین عسکریین در سامرا به شهادت رسید.

خبر شهادت سید خیلی تلخ بود. ایشان طلبه ای اهل معرفت بود که شوق همجواری با مولای عاشقان و عارفان امیرالمؤمنین(ع) او را مقیم نجف کرده بود.

رمضان قبل از شهادتش میهمانم کرد در منزل ساده اش. عارفانه هایی در وصف مولا را دم گرفتیم. عشق کردیم و اشک ریختیم. همسرش بانوی بلندمرتبه ای بود که سختی همقدمی و همراهی با سید را به جان خرید و عاقبت با همرهش سعادت و شهادت نصیبش شد.

در روزهای پرحادثه و تلخ بعد از فتنه۸۸ سیدبطحایی را در حرم حضرت معصومه(س) دیدم. اتفاقات را برایش شرح دادم. ماجرای موضع‌گیری های ناراحت کننده استاد مشترکمان موضوع اصلی بحث شد. سید گفت می رود با استاد صحبت می‌کند و همان حرفهای محکم که سالها استاد یاد شاگردان داده بود را یادآوری می کند.

چند روز بعد دوباره دیدمش. گله کرده بود پیش استاد و از او شنیده بود که این مواضع همه برای حمایت از رهبر و نظام است! برایمان قانع کننده نبود البته ولی همین همت و دغدغه سید قیمتی بود برایم.

خداوند محشورم کند با اویی که بارها زیر یک خیمه اشک ریخته بودیم.

پیکر سید هرگز به دست نیامد و او مفقودالاثر است اما یادمانی از این شهید در ورودی دارالسلام نصب شده است.

گفتنی است، حجت الاسلام سیدرضا بطحایی به همراه خانواده‌اش در خردادماه سال 1393 هنگام بازگشت از سامرا به نجف گرفتار کمین مزدوران داعشی می‌شوند و به طرز فجیعی به شهادت می‌رسند. پیکر وی و همراهانش هنوز پیدا نشده است./916/ 102/ع

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
روحش شاد و قرین رحمت الهی باد
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
سلام الهی ب ایشان وخانواده شان
4
0
نیره
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا صلوات
3
0