۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۲۷۱

موفقیت کمپین های تحریم اسراییل در تشدید انزوای آن در عرصه بین المللی

دفتر ملی دفاع از زمین و مبارزه با شهرک سازی از دولت تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به مقابله با تصمیم دولت صهیونیستی برای ممانعت از ورود فرآورده های لبنیاتی فلسطینی به بازارهای بیت المقدس برخیزد.
تحریم


به گزارش خبرگزاری رسا، این دفتر از دولت تشکیلات رام الله خواست تا مصوبه خود در زمینه ممانعت از ورود محصولات 5 شهرک رژیم صهیونیستیی (تنوفا، اشتراوس، تارا، زگلوبک و تبوزینا) به بازارهای فلسطینی را به مرحله اجرا درآورد و نهادهای ذیربط را مامور خارج کردن تمامی محصولات این شرکت ها از بازارهای فلسطینی کند و این مصوبه را تحت هیچ شرایطی لغو نکند و افرادی را که اقدام به انتقال غیر قانونی  کالاهای این شرکت ها به داخل بازارهای فلسطینی می کنند، مجازات کند و با آنان قاطعنامه برخورد کند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که مراجع صهیونیستی بار دیگر تصمیم گرفتند که از ورود محصولات و فرآورده های لبنیاتی فلسطینی به بازارهای قدس ممانعت به عمل آورند.

این نهاد فلسطینی همچنین بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی و بومی و مقابله با ورود محصولات صهیونیستی به بازارهای فلسطینی تاکید کرد.

این دفتر همچنین فاش ساخت که رژیم صهیونیستی به تازگی مقادیر زیادی محصولات آلوده خود را به بازارهای فلسطینی تزریق کرده است.

از سوی دیگر، تعدای از کارشناسان محیط زیست فلسطینی فاش ساختند که انواع مواد غذایی رژیم صهیونیستیی که فاسد بودن و آلوده بودن آنها به اثبات رسیده است، وارد بازارهای فلسطینی شده است.  

این مساله در جریان کنفرانس مطبوعاتی که مرکز فعالیت های توسعه "معا" آن را به منظور افشای ورود مواد غذایی فاسد و آلوده رژیم صهیونیستیی به بازارهای فلسطین برگزار کرده بود، عنوان شد.  

یک کارشناس محیط زیست تصریح کرد که شرکت های تولید کننده مواد غذایی رژیم صهیونیستیی از جمله فرآورده های گوشتی و لبنیاتی انواع داروها و هورمون ها را به حیوانات تزریق می کنند، این اقدام پیش از انتقال فرآورده های گوشتی به بازارهای فلسطینی صورت می گیرد.  

جرج کرزوم افزود که گزارش بازرس کل دولت صهیونیستی حکایت از آن دارد که دامداران رژیم صهیونیستیی به مرغ های ماشینی "آرسینک سمی" تزریق می کنند.

وی خاطرنشان ساخت که دو ماه پیش مقادیر زیادی آرد آلوده به باکتری سالمونلا در بازارهای فلسطینی کشف و ضبط شد که رژیم صهیونیستی آنها را وارد این بازارها کرده است.

وی یادآور شد که دلیل رواج مواد غذایی آلوده رژیم صهیونیستیی در بازارهای فلسطینی به تکیه تشکیلات خودگردان فلسطین بر گزینه "بازار آزاد" بر می گردد که این اقدام عملا قدرت و توان این تشکیلات را در زمینه حمایت از تولید کالاهای کشاورزی و مواد غذایی بومی گرفته است.

از سوی دیگر، مسوول بهداشت محیط زیست وزارت بهداشت فلسطین گفت که شناسایی و کنترل این کالاها و مواد غذایی آلوده در بازارهای فلسطینی و ممانعت از ورود آنها به این بازارها امری بسیار دشوار است.

ابراهیم عطیه افزود که بخش اعظم کالاها و مواد غذایی آلوده که از سوی مراجع ذیربط فلسطینی معدوم و امحا می گردد، کالاها و مواد غذایی رژیم صهیونیستیی است.

وی تصریح کرد که مساله قابل توجه اینکه رژیم صهیونیستی برای پنهان کردن آلودگی این کالاها از مواد نگه دارنده استفاده می کند.

از سوی دیگر، رییس آزمایشگاه بیرزیت گفت که بخش اعظم کالاهای رژیم صهیونیستیی آزمایش شده در این آزمایشگاه حکایت از آلوده بودن آنها دارد.
"بلال عموس" افزود که رژیم صهیونیستی برای نگه داری مواد لبنیاتی از نگه دارنده ها استفاده می کند، حال آنکه این نگه دارنده ها آلوده هستند و در دراز مدت اثرات خود را نشان می دهند و به سلامتی انسان لطمه می زنند.

در این نشست اعلام شد که وزارت بهداشت و درمان فلسطین 10 الی 12 هزار نمونه از اقلام غذایی را مورد آزمایش قرار داده است و در جریان آزمایش های انجام گرفته در سال 2015 تا سی ام ژوئیه سال 206 این وزارتخانه 2200 نمونه مواد غذایی را مورد بررسی و آزمایش قرار داده است که این آزمایش ها نشان می دهد میزان  آلودگی محصولات رژیم صهیونیستیی به 18 درصد می رسد.

از سوی دیگر، جرج کرزم گفت که شرکت های تولید کننده مواد غذایی رژیم صهیونیستی از جمله تنوفا، طیره تسفی، هود حیفر، زوگلوبک، یوطفاتا، استراوس، ماما اوف و طیرا، مقادیر زیادی هورمون را به حیوانات تزریق می کنند این اقدام پیش از آن صورت می گیرد که ای فرآورده های این حیوانات وارد بازارهای فلسطینی شود.کمپین های تحریم رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی و بین المللی موجب تشدید انزوای دولت رژیم صهیونیستی در محافل جهانی شده است.

کمپین تحریم "رژیم صهیونیستی" دیدار اخیر محمود هباش مشاور دینی محمود عباس و حاکم شرع فلسطین با چندین خاخام یهودی در منزل "روبی ریولین" رییس رژیم صهیونیستی واقع در شهر قدس را محکوم کرد، این دیدار در چارچوب آنچه که هباش از آن به عنوان گفت و گوی ادیان یاد کرد، صورت گرفت.

این کمپین با صدور بیانیه ای اقدام هباش را به مثابه ضربه ای کوبنده به تلاش های مربوط به تحریم رژیم صهیونیستی خواند و اعلام کرد که دامنه این تلاش ها در سطح جهان گسترش یافته است، این دیدار به مثابه شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی هباش و چشم پوشی رایگان وی از حقوق حقه ملت فلسطین است.  

از سوی دیگر، کمپین زنان برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستیی با صدور بیانیه ای علام کرد که دکتر رباب عبدالهادی استاد دانشگاه و عضو این کمپین آماج هجمه ها و انتقادات ظالمانه و سازمان یافته نهادهای رژیم صهیونیستیی فعال در آمریکا و محافل سیاسی مرتبط با نهادهای رژیم صهیونیستیی و امنیتی حاکم رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و دلیل این مساله به فعالیت های بی وقفه وی در زمینه تحریم رژیم صهیونیستی و تولیدات آن بر می گردد.

این کمپین از تمامی فرزندان ملت فلسطین در داخل و خارج خواست تا با دکتر عبدالهادی همبستگی کنند، عبدالهادی که به خاطر فعالیت های در زمینه حمایت از دانشگاه های فلسطینی در اراضی اشغالی و همچنین نقش آفرینی اش در زمینه راه اندازی کمپین های تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری ها در سرزمین های اشغالی 1948 و اعمال مجازات بر رژیم صهیونیستی آماج افتراها و بهتان ها قرار گرفته است./982/ب101/د

ارسال نظرات