۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۶۲۱۶۴
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

تفکر بسیجی مانع از وابستگی کشور به غرب می شود/ بسیج حافظ آرمان ها و ارزش های انقلاب است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که متأسفانه عده ای در کشور از حاکم شدن تفکر بسیجی در کشور هراسان و ناراحت هستند، گفت: حاکم شدن افکار بسیجی در کشور منافع حزبی و گروهی عده ای خاص را به خطر می اندازد و به همین دلیل این عده قلیل تلاش می کنند تا فکر بسیجی در بخش های کشور کمرنگ باشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در جمع بسیجیان مرکز استان، بسیج را شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نیروی کاملاً حافظ و پشتیبان آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که پشتوانه مردمی یکی از بزرگترین موهبت های نیروی مقتدر بسیج است، افزود: پیروزی نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) نیز مرهون بسیج مردمی در آن مقطع حساس بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر بسیج مردمی در 38 سال اخیر نبود امروز نظام اسلامی از عزت و اقتدار فعلی برخوردار نبود، خاطرنشان کرد: رمز بقا و ماندگاری انقلاب نیز حاکم بودن تفکر ارزشی بسیج در بخش های مختلف جامعه است.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که جایگاه بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهی الهی و معنوی است، تصریح کرد: بسیج یک تفکر انقلابی و ارزشی است که اگر در هر کشوری حاکم شود، جامعه را به سمت رشد و تعالی حقیقی سوق خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که هر کشوری که از تفکر بسیجی فاصله بگیرد به حتم نمی تواند به اهداف متعالی خود دست یابد، خاطرنشان کرد: امروز الگوی تفکر بسیجی همچون کشتی نجاتی به سراغ کشورهای بحران زده منطقه نظیر سوریه، عراق و یمن آمده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بسيج  يك رسانه فراگير و مؤثر در مجموعه كشور است و بايد با نگرش بسيجي جهان را ديد، گفت: اگر می خواهیم کشورمان به همه اهداف و آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) یابند باید تفکر بسیجی در همه بخش های جامعه به ویژه در میان دولتمردان حاکم باشد.

وی با اشاره به این که متأسفانه عده ای در کشور از حاکم شدن تفکر بسیجی در کشور هراسان و ناراحت هستند، تصریح کرد: حاکم شدن افکار بسیجی در کشور منافع حزبی و گروهی عده ای خاص را به خطر می اندازد و به همین دلیل این عده قلیل تلاش می کنند تا فکر بسیجی در بخش های کشور کمرنگ باشد.

حجت الاسلام غلامی راه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان ملت ایران را وجود تفکر بسیجی در کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا و دیگر همپیمانان غربی اش در برابر تفکر بسیجی و انقلابی ملت ایران زمین گیر هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا به تلاش دشمنان انقلاب به منظور تخریب کردن چهره بسیج اشاره کرد و با بیان این که تلاش بدخواهان نظام نشان دهنده اثرگذاری جایگاه بسیج در نظام اسلامی است، تصریح کرد: کارکردها و قابلیت های بسیج در سال های اخیر موجب شکست پروژه تخریب دشمن علیه این نیروی مردمی شده است.

وی با تأکید بر این که بسيج يك جريان سياسي و يا متعلق به يك حزب سياسي نيست بلكه بسيج متعلق به همه مردم است، خاطرنشان کرد: پشتوانه اصلی بسیج عموم ملت ایران هستند و همین مسأله سد بزرگی در برابر جبهه دشمنان انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا به تبيين بسيج در انديشه امام پرداخت و گفت: در انديشه امام راحل بسيج نهادي است اجتماعي با ابعاد متعدد و بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پر ثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مي دهد.

حجت الاسلام غلامی از بسیج به عنوان اصلی مهم و برآمده از فرهنگ اسلامی یاد کرد و گفت: بسيج نمادي از دين و ارزش‌هاي اسلامي است که باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت جایگاه آن بهره گیریم.

وی، استقلال را یکی از کارکردهای مهم حاکم شدن تفکر بسیجی در کشور دانست و تصریح کرد: جلوگیری از استقلال و پیشرفت کشور یکی از مهم ترین دلایل تضعیف و کمرنگ کردن تفکر بسیجی از سوی دشمنان در کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که با بیان این که 38 سال توطئه و تلاش بدخواهان نظام در جهت جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی به کار گرفته شده است، بیان داشت: وجود تفکر بسیجی در کشور، جامعه را از هر گونه وابستگی به بیرون بی نیاز می کند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که هشت سال دفاع مقدس با وجود تفکر بسیجی و تکیه بر توان داخلی به نتیجه رسید، گفت: اگر امروز هم می خواهیم در برابر توطئه دشمن پیروز باشیم باید تلاش کنیم اجازه ندهیم این تفکر ارزشی و انقلابی در کشور کمرنگ شود.

وی جلوگیری از پروژه نفوذ دشمن در کشور را از دیگر کارکردهای تفکر بسیجی در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی همچون سد محکمی در برابر توطئه نفوذ دشمن به نظام دینی و انقلابی ما است.

استاد حوزه علمیه مازندران، هفته بسيج را فرصتي مناسب براي تبيين نقش‌هاي جديد و ظرفيت‌هاي بالقوه اين تشكل در ترويج ارزش‌هاي اسلامي عنوان كرد و گفت: مسئولان و دست‌اندركاران نظام بايد ابعاد گسترده بسيج را براي مردم به‌ويژه نسل جديد انقلاب اسلامي بيان كنند.

وی بسيج را يك جريان فكري و پديده اي دانست كه نه زمان ، نه مكان و نه افراد را مي شناسد و اين تفكر بايد بر سر همه، سايه بيندازد، گفت: بسيج از نظام دفاع مي كند و گوش به فرمان ولي فقيه است، بنابراين هر جا نياز باشد در صحنه حضور پيدا مي كند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که بسيج در همه عرصه‌هاي نفس‌گير و حساس، حضور مؤثر و مقتدر داشته و هميشه پشتوانه انقلاب اسلامي بوده است، ادامه داد: جامعه‌اي که بسيج، فرهنگ و تفکر بسيجي دارد هيچگاه دچار انحراف و تاثيرپذيري از تبليغات سوء و اقدامات خصمانه دشمنان نخواهد شد./1317/203/ب2

ارسال نظرات