۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۶۱۳۹۳
در نشست کشور مالی؛

راه‌اندازی مرکز داده‌های علم و فن‌آوری جهان اسلام بررسی می‌شود

وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در هشتمین نشست خود در باماکو، پایتخت جمهوری مالی طرح راه‌اندازی مرکز داده‌های علوم، فن‌آوری و نوآوری در جهان اسلام را بررسی می‌کنند.
جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، هشتمین نشست وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی، ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه با نظارت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) و با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در شهر باماکو، پایتخت مالی برگزار می‌شود.

وزیران آموزش عالی حاضر در این نشست، قرار است راه‌اندازی مرکز داده‌های علوم، فن‌آوری و نوآوری در جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو)، در مقاله‌ای که به همین منظور تدوین کرده، آورده است: «این مرکز به‌ منظور فراهم‌آوردن ابزاری برای تجزیه و تحلیل تحولات در عرصه علم و فن‌آوری، نوآوری‌های علمی و پیگیری چالش‌هایی راه‌اندازی می‌شود که جهان اسلام در این زمینه با آن مواجه است».

به نوشته ایکنا، در این مقاله توانمندسازی کشورهای اسلامی در رصد داده‌‌‌های علمی، تکنولوژی و نوآوری هدف آیسسکو از تأسیس این مرکز عنوان شده است و مرکز جدید در واقع محلی برای اطلاع از داده‌ها و آمار‌های مربوط به فعالیت‌های علمی در جهان اسلام خواهد بود.

بنا بر این گزارش، هفت دوره قبلی نشست‌ وزیران آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در عربستان، لیبی، کویت، جمهوری آذربایجان، مالزی، سودان و مراکش برگزار شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات