۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۶۰۷۵۸
دبیر همایش ملی اخلاق علم در مکتب علامه طباطبایی:

اخلاق علم و اخلاق حرفه ای از موضوعات اساسی جامعه امروزی است

حجت الاسلام شاهدی با بیان اینکه اخلاق علم و اخلاق حرفه ای از موضوعات اساسی جامعه امروزی است، گفت: اهمیت موضوع اخلاق و شخصیت عظیم علامه طباطبایی نشان دهنده جایگاه این همایش است و بالتبع این همایش نتایج پسندیده و مطلوبی را در حوزه اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در جامعه خواهد داشت.
حجت الاسلام رحیم شاهدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رحیم شاهدی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه سهند و دبیر همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ارائه مقالات علمی این همایش در دانشگاه صنعتی سهند، اظهار داشت: طی مدت سه ماه 102 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی با بیان اینکه از این میان ۴۰ مقاله در کمیته علمی رد شدند، ابراز داشت: در این میان 62 مقاله در موضوع کلی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی پذیرفته شدند و در سه بخش علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصص هستند و به شکل پوستر ارائه خواهند شد.

دبیر همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه بیش از 40 مرکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در برگزاری همایش مشارکت دارند، ادامه داد: بیشتر مقالات در حوزه علمی پژوهشی بودند که نشان از سطلح علمی مقالات و همایش دارد که مجوزات لازم از وزارت علوم اخذ شده است.

وی با بیان اینکه اخلاق علم و اخلاق حرفه ای از موضوعات اساسی جامعه امروزی است، ادامه داد: اهمیت موضوع اخلاق و شخصیت عظیم علامه طباطبایی نشان دهنده جایگاه این همایش است و بالتبع این همایش نتایج پسندیده و مطلوبی را در حوزه اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در جامعه خواهد داشت.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند، خاطرنشان کرد: از برکات عملی این همایش معرفی علامه طباطبایی به عنوان الگوی اخلاق در جامعه است تا شاهد الگوگیری اهل علم از مظهر علم و ایمان باشیم، علامه طباطبایی هم از منظر مبانی و هم از جهت الگوی عملی در حد اعلای اخلاقی قرار دارند.

وی با بیان اینکه این مقالات ارائه شده در این همایش در مجلات و نشریات علمی انعکاس خواهد داشت و همچنین به صورت مجموعه ای انتشار خواهد یافت و در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت، گفت: در سالهای آتی نیز این همایش با موضوعات دیگری از سلسله اندیشه های علامه طباطبایی (ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شاهدی با بیان این‌که همایش محصول اهتمام، همدلی، جدیت و همکاری همه مراکز حوزوی و دانشگاهی استان است، گفت: همایش طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان در تبریز و شهر جدید سهند برگزار شد، که طی این دو روز میزبان پژوهشگران و اندیشمندان بیش از ۴۰ دانشگاه، حوزه علمیه و مرکز تحقیقاتی از سراسر کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم علامه طباطبایی، اظهار داشت: ۱۰ شهید برجسته انقلاب اسلامی و ۱۵ مرجع تقلید جزء شاگردان علامه طباطبایی هستند؛ علامه به لحاظ نوع نگرش، تربیت شاگردانی برجسته و آثارش در سطح جهانی مطرح است، به اذعان اهل سنت و فقهای شیعی تفسیر المیزان در نوع خود بی‌نظیر است./۸۵۴/201/ب2

ارسال نظرات