۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۶۰۴۳۹
آیت الله غروی:

مرحوم شجونی همواره در مسیر انقلاب حرکت کرد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که در زمان انقلاب مرحوم شجونی از کسانی بود که همواره از نهضت حضرت امام حمایت می کرد، گفت: پس از انقلاب هم ایشان در مسیر انقلاب و اصول انقلاب بود.
آیت الله سید محمد غروی

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سوابق مبارزاتی و انقلابی مرحوم حجت الاسلام شجونی گفت: مرحوم آقای شجونی از وعاظ سابقه دار تهران محسوب می شدند.

وی افزود: خود بنده در تهران و در زمان نوجوانی در منبرهای ایشان شرکت می کردم و حضور داشتم، ایشان از مبارزانی بود که دست کم در مقطعی جزو فدائیان اسلام به شمار می رفت و بعد به عضویت مؤتلفه با آن سوابقی که این حزب دارد در آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم شجونی از وعاظ انقلابی بود، اظهار داشت: ایشان در زمان رژیم ستمشاهی در فشارهای گوناگون نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، بنده یادم نمی رود یکی از ویژگی های مرحوم شجونی این بود که در منبرها بسیار از طنز استفاده می کردند.

وی ادامه داد: این طنز به گونه ای بود کسانی که باید می فهمیدند متوجه می شدند که منظور دستگاه ستمشاهی است اما در عین حال نمی توانستند به دلیل این طنزها ایشان را تحت فشار قرار دهند و این طنزها و کنایه ها برای این بود که بتواند مقاصد سیاسی انقلاب و نهضت را منتقل کند و این یکی از ویژگی های جالب مرحوم شجونی بود.

آیت الله غروی با بیان این که در زمان انقلاب مرحوم شجونی از کسانی بود که همواره از نهضت حضرت امام حمایت می کرد، ابراز داشت: پس از انقلاب هم ایشان در مسیر انقلاب و اصول انقلاب بود، مرحوم شجونی جزو اصولگرایان تلقی می شد و آنجایی که تشخیص می داد باید اظهار نظر یا نقدی درباره افراد و اشخاص داشته باشند یا حمایتی کند به تشخحیص خود عمل می کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات