۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۶۰۲۹۵
آیت الله رجبی:

مرحوم شجونی الگوی مدافعان ارزش ها و ولایت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرحوم حجت الاسلام شجونی را الگوی مدافعان ارزش ها و ولایت دانست و تاکید کرد که آن مرحوم در اوج سختی ها، از نشاط و شور و شعف خاصی برخوردار بود.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به سوابق مبارزاتی مرحوم حجت الاسلام شجونی اشاره کرد و گفت: مرحوم شجونی یکی از مبارزان بسیار شجاع در دوران قبل از انقلاب بود و بارها بلافاصله پس از منبرها دستگیر و به زندان برده شدند و بدترین برخوردها با ایشان صورت گرفت.

وی افزود: ایشان حتی در هنگام بازجویی ها محکم ایستادند و وقتی که آزاد می شدند راه خود را که دفاع از امام و راه امام بود به خوبی انجام می دادند، مرحوم شجونی الگویی برای کسانی هستند که در راه دفاع از ارزش ها و ولایت قدم برمی دارند، زندگی چنین افرادی باید بیان شود تا همه بدانند چه مردان بزرگ و مقاومی در برابر دشمنان داشتیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم شجونی شخصیتی بودند که در اوج سختی ها، از نشاط و شور و شعف خاصی برخوردار بود، اظهار داشت: این مسأله یکی از ویژگی های عجیب ایشان به شمار می رفت.

وی صراحت لهجه در دفاع از آرمان های امام و انقلاب را یکی از ویژگی های مرحوم حجت الاسلام شجونی دانست و ادامه داد: ایشان شخصیتی بود که وقتی آنچه را تشخیص می داد که حق است و باید درباره آن اظهارنظر کند و موضع بگیرد با کمال صراحت لهجه و بیان مطلب را بیان می کردند.

آیت الله رجبی با بیان این که مرحوم شجونی می فرمود کسانی که در جریان فتنه به میدان آمدند افرادی بودند که موقعیت اجتماعی بزرگ اما عقل اندک داشتند، ابراز داشت: ایشان می گفت با این که این افراد ادعای تحلیل سیاسی و معرفت دینی داشتند اما نتوانستند راه درست را تشخیص دهند.

وی عنوان کرد: مرحوم شجونی می فرمود عقل افراد فتنه گر بسیار کوچک بود اما از نظر اجتماعی انسان های فربه ای بودند، ایشان همواره در مقاطع گوناگون شفاف عمل کرد، قبل از فتنه 88 ایشان نسبت به شخصیت هایی که از مسیر ولایت خارج شدند و زاویه گرفتند با ذکر نام شفاف سازی و تبیین می کردند؛ در فتنه مرحوم شجونی مسأله اصلی را کوته بینی و عقل اندک افراد می دانستند که توده مردم با وجود نداشتن تحلیل های سیاسی خاص متوجه فتنه شدند اما برخی مدعی اینگونه نبودند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات