۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۵۹۹۷۹
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

حجت الاسلام شجونی هیچ گاه دچار محافظه کاری نشد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به صراحت لهجه مرحوم حجت الاسلام شجونی در دفاع از آرمان های امام و انقلاب گفت: ایشان انسان صریح اللهجه ای بود و هیچ گونه محافظه کاری و ملاحظه کاری در انتقاد به کسانی که در فتنه 88 دچار فتنه شدند و چرخش هایی در مواضع سیاسی خود داشتند نداشت.
نشست خبری حجت الاسلام مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درگذشت مرحوم حجت الاسلام شجونی را تسلیت گفت و با اشاره به سوابق انقلابی و مبارزاتی وی، گفت: مرحوم آقای شجونی از انقلابیون قبل از انقلاب است.

وی افزود: ایشان از کسانی است که به زندان افتاده و شکنجه شده است، ایشان در راه انقلاب از کسانی است که سخنرانی کرده و سخنرانی های معروفی دارد و رژیم شاه را مورد انتقادات جدی خود قرار داد از این جهت بسیار تحت فشار ساواک و شکنجه ها قرار گرفت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که مرحوم شجونی از کسانی بود که قبل و بعد از انقلاب محبوبیت خوبی در میان مردم داشت، اظهار داشت: ایشان از بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز بود که تا آخرین روزهای حیات شریفش همراه و متلزم با مرحوم آیت الله مهدوی کنی و سایر کسانی که جزو بنیانگذاران بودند همراه و همگام بود.

وی ادامه داد: ایشان ویژگی های اجتماعی خوبی هم داشت که از جمله آن می توان به شوخ طبعی ایشان اشاره کرد، در محافل، منابر و مجالس به گونه ای سخن می گفت که برای مردم شیرین بود؛ خداوند ایشان را رحمت کند و ان شاءالله به بازماندگان صبر و اجر مرحمت بفرماید.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به صراحت لهجه مرحوم حجت الاسلام شجونی در دفاع از آرمان های امام و انقلاب ابراز داشت: ایشان انسان صریح اللهجه ای بود و هیچ گونه محافظه کاری و ملاحظه کاری در انتقاد به کسانی که در فتنه 88 دچار فتنه شدند و چرخش هایی در مواضع سیاسی خود داشتند نداشت.

وی عنوان کرد: ایشان به صراحت در مصاحبه ها و اظهارنظر ها انتقادات خود را مطرح می کرد و با جرأت و جسارت تمام موضع می گرفت./1323/ت302/ج

 

ارسال نظرات