۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۵۹۹۷۷
حجت الاسلام خرسند:

مرحوم شجونی هیچ گاه از مسیر اصلی انقلاب منحرف نشد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان این که مرحوم ‌آقای شجونی هیچ گاه از مسیر اصلی انقلاب منحرف نشد، گفت: ایشان وقتی تشخیص می داد فرد یا جریانی نسبت به انقلاب، نظام و ولایت موضع دارد با آن ها مرز بندی می کرد و خودش را از آن فرد یا جریان کنار می کشید و با صلابت و قاطعیت موضع خود را بیان می کرد.
حجت الاسلام خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت حجت الاسلام شجونی به سوابق مبارزاتی و انقلابی وی اشاره کرد و گفت: از خود مرحوم آقای شجونی شنیدم که ایشان از دوران شهید نواب صفوی که در سن جوانی بود در صحنه مبارزه حضور داشته است.

وی افزود: ایشان می گفت روزی به مزاح خدمت حضرت امام گفتم که من قبل از انقلاب شما انقلابی بودم و مبارزه را شروع کردم، ایشان از همان دوران مرحوم نواب صفوی در مبارزات حضور داشت و به دفعات مکرر دستگیر شد، به زندان افتاد و شکنجه های فراوانی دید.

امام جمعه کازرون با بیان این که مرحوم آقای شجونی در بین انقلابیون و زندان رفته های قبل از انقلاب زبانزد بود، اظهار داشت: بعد از انقلاب ایشان در مسؤولیت هایی که داشت به ویژه در وظیفه آخوندی یعنی وعظ، منبر و خطابه همواره مدافع اسلام و انقلاب بود و هیچگاه از مسیر اصلی انقلاب منحرف نشد.

وی ادامه داد: مرحوم شجونی زبان بسیار گویا و برنده ای داشت، ایشان رودربایستی با کسی نداشت یعنی از خصوصیات ایشان این بود که اگر یک جریان انحرافی را می دیدند یا این که فردی از مسیر اصلی انقلاب خارج می شد با صراحت لهجه برخورد و موضع گیری می کردند.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به دفاع مرحوم حجت الاسلام شجونی از آرمان های امام و انقلاب در مقاطع گوناگون ابراز داشت: ایشان اوایل انقلاب با جریام ملی مذهبی خیلی مخالف بود و می دانست که آن ها اعتقادی به اسلام اصیل و روحانیت ندارند و به دنبال جدایی دین از سیاست هستند؛ ایشان در افشاگری علیه بنی صدر و گروهک های منحرف نقش داشت.

وی عنوان کرد: در فتنه 88 مرحوم شجونی با صراحت لهجه از همان خطی که مقام معظم رهبری تبیین کرده بودند حمایت می کرد، متأسفانه در آن مقطع بسیاری از بزرگان و شخصیت ها تابع جو شدند و در جریان فتنه امتحان خوبی ندادند و یا این که حداقل سکوت کردند اما مرحوم آقای شجونی با صراحت لهجه خط جریان فتنه را شناخت و در سراسر کشور سخنرانی می کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان در سخنرانی ها بی پروا اسم می آورد و عقبه جریان فتنه را معرفی و افشا می کرد، به همین دلیل هم ایشان بسیاری از دوستان صمیمی خود را از دست داد و آن ها زبان به شماتت مرحوم شجونی باز کردند چون ایشان تعارف با جریان یا فردی نداشت.

وی اضافه کرد: مرحوم آقای شجونی انسانی بسیار دوست داشتی و بسیار اهل رفاقت و صمیمت بود اما وقتی تشخیص می داد فرد یا جریانی نسبت به انقلاب، نظام و ولایت موضع دارد با آن ها مرز بندی می کرد و خودش را از آن فرد یا جریان کنار می کشید و با صلابت و قاطعیت موضع خود را بیان می کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات