۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۵۹۷۴۰

چند خبرکوتاه از خراسان شمالی

همایش سه‌ساله‌های حسینی در خراسان شمالی، اعزام شش هزار زائر از استان به پیاده روی اربعین حسینی و راه‌اندازی مرکز مبادله کتاب در خراسان شمالی عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز همزمان با سالگرد شهادت حضرت رقیه (س)، همایش سه‌ساله‌های حسینی همزمان با سراسر کشور در مرکز استان و مراکز شهرستانهای تابعه خراسان شمالی برگزار شد.

زهرا برزگر، مسؤول پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام در خراسان شمالی در این مراسم در بجنورد، اظهار کرد: این همایش با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداریها در محل امامزاده‌ها و مصلاهای شهرستان‌های استان در حال برگزاری است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا و یادآوری راه حضرت رقیه (س) به فرزندان و کودکان است.

گفتنی است، تشییع نمادین شهدای مدافع حرم توسط فرزندان این شهدا، اجرای کلیپ با موضوع شهدای مدافع حرم، اجرای دکلمه توسط دختران سه‌ساله، قصه‌گویی، تلاوت قرآن و مداحی ازجمله برنامه‌های بود که در این همایش برگزار شد.

 

ثبت‌نام 6 هزار زائر خراسان شمالی برای شرکت در اربعین حسینی

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: تا امروز، شنبه حدود شش هزار زائر اربعین حسینی در استان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از زائرین اربعین حسینی در سامانه سماح تا بیست و ششم آبان ادامه خواهد داشت، افزود: تاکنون 5 هزار و 996 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 4 هزار و 908 مدارک لازم برای صدور ویزا توسط کنسولگری عراق در مشهد ارسال شده است.

به گفته قاصری از تعداد افرادی که مدارک آن‌ها جهت صدور ویزا ارسال شده،3 هزار و 671 نفر مرد و هزار و 237 نفر زن هستند.

 

مرکز مبادله کتاب در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

مهدی آریان، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از راه‌اندازی و بهره‌برداری نخستین مرکز مبادله کتاب دائمی در استان خبر داد و اظهار کرد: این مرکز همزمان با بیست و چهارمین سالروز نام‌گذاری هفته کتاب و کتاب‌خوانی راه‌اندازی شده که ظرفیتی عظیم جهت همکاری و تعامل بین کتابخانه‌ها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این امر در راستای توزیع عادلانه کتاب بر اساس نیاز کتابخانه‌ها انجام‌شده و گامی مؤثر برای تأمین منابع مخاطب مدار در کتابخانه‌ها است، یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی یک مجموعه زنده و پویا هستند و این زنده‌بودن زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوان منابع مازاد، تکراری و بدون استفاده را حذف و منابع جدید و موردنیاز را به مجموعه اضافه کرد.

 

برگزاری نشست سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در خراسان شمالی

نشست سواد رسانه‌ای و فضای مجازی توسط بسیج رسانه استان خراسان شمالی برگزار می‌شود، این نشست 18 آبان ساعت هشت و 30 دقیقه در محل دهکده مقاومت بسیج بجنورد مجتمع لاله برگزار می‌شود.

بسیج رسانه خراسان شمالی از عموم اعضای بسیج رسانه استان برای شرکت در این نشست دعوت کرده است. ارتقای دانش و آگاهی فعالان رسانه‌ای در این حوزه از اهداف برگزاری نشست سواد رسانه‌ای و فضای مجازی عنوان‌ شده است./9314/303/ب3

ارسال نظرات