۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۹۶۳۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دنبال گردش آزاد اطلاعات و دادن اختیار تام به مطبوعاتی ها هستیم

صالحی امیری گسترش فضای گفت وگو را مدیون دولت تدبیر و امید دانست و گفت: پایه و اساس این دولت بر چهار مقوله بر اعتدال، عدالت، عقلانیت و دیانت فرهنگی است و اینکه این که در یک نمایشگاه همه مطبوعات جدای از مسائل سیاسی و با همه سلائق گرد هم جمع می شوند، نتیجه زحمات این دولت و شخص ریاست محترم جمهوری است.
صالحی امیری
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که پیش از ظهر امروز در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، از اصحاب رسانه به عنوان جمعیتی فرهیخته و با تمدن یاد کرد و اظهار داشت: بی شک مطبوعات و رسانه ها چراغ روشنی برای دست یابی به نظام فرهنگی و اقتصادی هستند و رسیدن به قله های پیشرفت و حرکت در مسیر توسعه و دوری از انحرافات بدون حمایت رسانه ها ممکن نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایشگاه مطبوعات علاوه برمکانی برای حضور جمعی اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر، محلی برای گفت وگو فرهنگی میان نخبگان و مدیران فرهنگی جامعه است که در طول یک هفته صورت می گیرد.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در گفت وگوی اشتراک جویانه گفت: هرقدر تعامل و گفت وگو در جامعه کمرنگ تر شود فضا برای شایعه سازی و رخنه بدخواهان بیشتر خواهد شد و از آن طرف هرچه قدر تعامل فارغ از بحث های سیاسی و جناحی در جامعه رواج یابد ساماندهی جامعه و همدلی در بین مردم بیشتر می شود که کار رسانه از این جهت بسیار قابل اهمیت است.

صالحی امیری گسترش فضای گفت وگو را مدیون دولت تدبیر و امید دانست و تأکید کرد: این که در یک نمایشگاه همه مطبوعات جدای از مسائل سیاسی و با همه سلائق گرد هم جمع می شوند و در زیر یک سقف در دایره انقلاب اسلامی کنار هم قرار می گیرند نتیجه زحمات این دولت و شخص ریاست محترم جمهوری است چراکه مسیر این دولت همواره متکی بر چهار مقوله بر اعتدال، عدالت، عقلانیت و دیانت فرهنگی بوده است.

وی تأکید کرد: در طول سه سال گذشته در این دولت و با همت وزیر موفق فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق همه شاهد نقطه های مثبت، شفافیت و فعالیت های نظام مند در حوزه فرهنگ بوده ایم و به ویژه در این سالها حمایت های ویژه ای از نشریات محلی و خصوصی صورت گرفته است و یکی از مهم ترین مسائلی که در این دولت به دنبال آن بودیم گردش آزاد اطلاعات و اعطای اختیارات تام به مسؤولان مطبوعات است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات