۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۵۹۵۳۴

اردوگاه پناهجویان در حومه پاریس تخریب شد

در ادامه عملیات پاکسازی و تخریب اردوگاه پناهجویان در فرانسه، پلیس این کشور یک ارودگاه موقت بزرگ پناهجویان در شمال شرق پاریس را تخریب کرده‌است.
پاریس

به گزارش خبرگزاری رسا، به گزارش مقام‌های رسمی پلیس، در پی تخریب این اردوگاه موقت در محلۀ استالینگراد، بیش از سه هزار و 800 پناهجو بی‌سرپناه شدند.

این عملیات جدید پاکسازی کمتر از دو هفته پس از تخریب اردوگاه موسوم به «جنگل» در بندر کاله در شمال فرانسه اجرا شد.

عملیات انتقال پناهجویانِ ساکنِ اردوگاه «جنگل» در شمالِ فرانسه با حضور بیش از یک‌هزار و 200 نیروی پلیس و امنیتی دوشنبه (3 آبان) آغاز شد.

براساس اعلام منابع خبری، بیش از 6 هزار و 500 پناهجو در اردوگاه موقت «جنگل» زندگی می‌کردند و اکثر آن‌ها خواهان عزیمت به بریتانیا  بودند.

دولت سوسیالیستِ فرانسه اعلام کرده‎است که این اردوگاه را به دلایل «انسان‎دوستانه» بسته  و ساکنین آن به 450 مرکز در سراسر فرانسه منتقل خواهند‌‌شد.

به نوشته پرس تی وی، دولت بریتانیا پذیرفته‎است که حدود یکهزار و 300 کودکِ بدون سرپرستِ ساکن در کاله را به کشورش راه بدهد، اما سایر ساکنین این اردوگاه که برخی سال‌هاست در انتظار روشن شدنِ تکلیف خود هستند، باید به سایر نقاط فرانسه منتقل شوند.

بسیاری از پناهجویانِ ساکن جنگل، از کشورهای افغانستان، سوریه و اریتره خود را به فرانسه رسانده‎ بودند و قصدشان ورود و دریافت پناهندگی بریتانیا بود، اما براساس قوانین اتحادیۀ اروپا، پناهجویان می‎بایست در اولین کشورِ اروپایی که به آن پا می‌گذارند، درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند./982/ب102/د

ارسال نظرات