۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۵۹۴۶۲
بشار اسد:

آمریکا مسؤول شکست آتش بس است

بشار اسد رییس جمهوری سوریه گفت که آمریکا و کشورهای هم پیمان آن مسؤول شکست آتش بس اخیر هستند.
بشار اسد

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد در گفت وگو با روزنامه "پولیتیکا" چاپ صربستان تاکید کرد که تروریسم و تروریست ها از نظر غرب فقط برگ بازی است که درصحنه سوریه با آن بازی می کنند.

وی با اشاره به اینکه روسها در مبارزه با تروریست ها جدی و با ثبات هستند، یادآور شد: آمریکایی ها سیاست خود را بر ارزش های متفاوتی پایه گذاری کرده اند و از تروریسم و تروریست ها به عنوان برگ بازی در سیاست و برای دستیابی به مصالح خاص خودشان و با هزینه سایر کشورها استفاده می کنند.

وی توضیح داد که کشورهای غربی از ماسک و ژست انسان دوستانه برای توجیه دخالت نظامی یا حمایت از تروریست ها در سوریه بهره می برند.

بشار اسد افزود: غرب و به خصوص آمریکا فقط هنگام بد بودن وضع تروریست ها خواستار برقراری آتش بس می شوند و به فکر افراد غیر نظامی نیستند.

رییس جمهوری سوریه بیان کرد غرب و بخصوص آمریکا فقط هنگام بد بودن وضع تروریست ها خواستار برقراری آتش بس می شوند و به فکر افراد غیر نظامی نیستند.

اسد افزود: غربی ها از آتش بس به منظور کمک به تروریست ها و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از آنها استفاده می کنند تا با تقویت تروریست ها آنها دوباره حملات خود را آغاز کنند.

به نوشته العالم، رییس جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال خبرنگار صربستانی که چه کشورهایی از تروریسم حمایت می کنند آیا قطر و عربستان هستند؟، گفت که قطر، عربستان و ترکیه حامی تروریسم هستند.

وی توضیح داد که تروریست ها از ترکیه و با حمایت مستقیم حکومت آن می آیند، آنکارا با تروریست ها موافقت کرده و به آنها چراغ سبز نشان داده است و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به سهم خودش با استفاده از هواپیماهای بدون خلبان از داعش در روند استخراج و انتقال نفت از سوریه به ترکیه حمایت می کند./847/ب102/د

ارسال نظرات