۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۵۸۵۷۲

سنگاپور درصدد تبدیل شدن به کانون تجارت الکترونیک «حلال»

کارآفرینان سنگاپور، به عنوان بهترین کشور غیراسلامی برای میزبانی از گردشگران مسلمان، چشم به استفاده از بازار پرسود حلال دوخته و تلاش می‌کنند تا آن را به کانون تجارت الکترونیک «حلال» تبدیل کنند.
برچسب حلال


به گزارش خبرگزاری رسا، بنابر گزارش مرکز پژوهشی پیو در آمریکا، اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است و پیش‌بینی می‌شود که جمعیت مسلمانان جهان از یک میلیارد و ششصد میلیون کنونی به ۲ میلیارد و ۷۶ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ برسد.

برای بخش تجارت، این رشد جمعیت به معنی فرصت استفاده از یک بازار پرسود است.

برای بسیاری از مسلمانان، کالاهای تولید شده از سوی تجارت‌های سکولار به دلیل عدم مطابقت با قوانین دینی، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و نیاز دارند که به دنبال برندهایی باشند که این قوانین در محصولات آن‌ها رعایت شده باشد.

اخیراً در برخی کشورهای اسلامی مانند مالزی و اندونزی، کارآفرینان در حال بهره‌برداری از موج تجارت الکترونیک هستند تا محصولات حلال را نیز وارد دنیای اینترنت کنند که می‌توان به استارتاپ عرضه لباس‌های اسلامی HijUp و نیز بازار محصولات حلال eHalal.com اشاره کرد.

سنگاپور نیز یکی دیگر از کشورهایی است که چشم به استفاده از بازار پرسود حلال دوخته است.

سنگاپور اگرچه یک کشور غیر اسلامی است، اما مسلمانان زیادی در آن زندگی می‌کنند و ۱۵ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند.

همچنین این کشور جزیره‌ای و کوچک آسیای جنوب شرقی که مالزی و اندونزی تنها همسایگان آن هستند، به عنوان بهترین کشور غیراسلامی برای میزبانی از گردشگران مسلمان شناخته می‌شود.

کارآفرینان این کشور نیز تلاش می‌کنند تا آن را به کانونی برای محصولات حلال تبدیل کنند که راه‌اندازی فروشگاه الکترونیک حلال AladdinStreet نمونه این تلاش‌ها است.

به نوشته ایکنا، کشورهایی مانند چین و ژاپن نیز به سنگاپور به عنوان الگویی برای بهره‌برداری موفق از بازار حلال بدون اخلال در فرهنگ اجتماعی و اقتصادی نگاه می‌کنند.

امروزه سبک زندگی حلال فراتر از زندگی مسلمانان رفته و بسیاری از غیر مسلمانان به دلیل سلامت محصولات حلال و تعهدهای اخلاقی تولیدکنندگان به این محصولات روی آورده‌اند.

تجارت الکترونیک نیز با توجه پراکندگی مصرف‌کنندگان محصولات حلال به یکی از حوزه‌های تجاری پرسود تبدیل شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات