۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۵۸۴۱۷
رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد:

مشکلات جامعه نتیجه کم‌کاری و ضعف مسؤولان است

رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد با بیان اینکه اسلام برای تمام بخشهای جامعه برنامه دارد، گفت: اگر ضعف و مشکلی در جامعه اسلامی ما وجود دارد نتیجه کم‌کاری و عملکرد نامناسب مسؤولان و متولیان است.
حجت الاسلام عابدینی- رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی مرکز استان خراسان شمالی، با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی شورای فرهنگ عمومی، پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: باید برای عملیاتی کردن مصوبات این شورا همکاری و مشارکت نهادهای مختلف افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حرکت فرهنگی کشور در مسیر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: البته اجرای این مصوبات در شهرستانها بر اساس اولویتها و نسخه بومی‌شده صورت می‌گیرد؛ ازاین‌رو باید اعضای شورای فرهنگ عمومی در شهرستان در راستای رفع نیازهای منطقه سیاست‌گذاری و جهت‌دهی کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: احیای اسلام ناب محمدی و هدایت فرهنگی در راستای مفاهیم و آموزه‌های قرآنی رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی است که باید با مشارکت دستگاه‌های عضو این شورا اجرایی شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه، اظهار کرد: دین مبین اسلام برای همه بخشهای جامعه اسلامی برنامه مشخص و مناسب دارد و اگر اکنون در بخشی از جامعه اسلامی مشکل و ضعفی وجود دارد نتیجه کم‌کاری و عملکرد نامناسب مسؤولان و متولیان است.

وی با تأکید بر اینکه باید کم‌کاریها و ضعفهای فرهنگی موجود در جامعه اسلامی با همفکری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی رفع شوند، ادامه داد: در این راستا ضروری است مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌های مختلف جدی گرفته شده و به مرحله اجرا برسند.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی نقش اجرایی نداشته و تنها نهادی تصمیم‌گیر است، تصریح کرد: در صورت اجرای درست مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستانها، بدون شک بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود مرتفع می‌شوند.

وی اضافه کرد: باید با اجرای درست مصوبات و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد به‌عنوان الگویی برای سایر شهرستانهای خراسان شمالی درزمینهٔ اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بجنورد در خاتمه همچنین بر افزایش نظارت و ساماندهی تبلیغات محیطی در سطح شهر بجنورد تأکید کرد و افزود: باید دستگاه‌های اجرایی درزمینهٔ تبلیغات محیطی نطارتهای جدی‌تر و مؤثرتری داشته باشند./9314/202/ب3

ارسال نظرات