۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۷۷۱۰
امام جمعه بجنورد:

افزایش ارتباط جوانان با روحانیان سبب مصونیت آنها از آسیبهای اخلاقی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ارتقای ارتباط جوانان و نوجوانان با روحانیان سبب مصونیت این قشر عظیم و پرتحرک از آسیبهای اخلاقی و اعتقادی می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد عصر امروز در دیدار شماری از مسؤولان آموزشی و فرهنگی استان، با اشاره به آياتي از سوره مباركه قلم و ارزش علم و تعليم و تعلم، اظهار کرد: نهادهای آموزشی و تربیتی کشور به دلیل اهميت، وسعت و نقش كليدي كه در تربيت جامعه و نسلها دارند همیشه مورد طمع دشمن بوده و هستند.

وی اضافه کرد: در این زمینه دو خطر سايش اعتقادي و ريزشهاي اخلاقي از ناحيه فعاليتهاي گوناگون جبهه استكبار نهادهای آموزشی و تربیتی ما را تهدید می‌کند؛ از این‌ رو باید مسؤولان و متولیان این بخشها همواره هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: خواسته یا نخواسته امروز مبانی اعتقادی جوانان کشور اسلامی مورد هجوم گردبادهای شبهه افکن دشمن قرار گرفته و باید برای ایستادگی در مقابل این گردبادها نسل جوان کشور تقویت شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه سلاح علم و تقوا می‌تواند در اين عرصه به‌خوبی از جوان ما محافظت کند که ميزان استقامت و پيشروي جوانان در اين جنگ نرم بستگي به كميت و كيفيت سلاح آنها دارد.

وی با خطرناك خواندن اشتغال اين قشر عظيم و سرمايه ارزشمند كشور به نقشه‌ها و بازيهاي فريبنده دشمن، گفت: در بحث مسائل اخلاقی عادی‌سازی گناه و عدم رعایت حلال و حرام در بخشهای مختلف زندگی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام و نظام دینی است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این رابطه بایستی تقویت بنیانهای اعتقادی و برنامه‌ریزی برای رشد فضائل اخلاقی در نسلهای جدید به‌صورت جدی مورد توجه متولیان و برنامه‌ریزان نهادهای فرهنگی و آموزشی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت ارتباط نسلهای جوان با روحانیان، اضافه کرد: ارتقای ارتباط جوانان و نوجوانان با روحانیان سبب مصونیت این قشر عظیم و پرتحرک از آسیبهای اخلاقی و اعتقادی می‌شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه باید به بهترین وجه برای حضور روحانیان در بین نوجوانان برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس حضور و ارتباط روحانیان با رزمندگان سبب مدیریت جنگ و پیروزی در آن شد اکنون هم در بحبوحه جنگ نرم، باید تلاش شود نسلهای جوان کشور از حضور معنوی و علمی روحانیان بهره‌مند شوند.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه باید فرهنگ ولایت و ولایت مداری برای مردم بیش از پیش تبیین شود، افزود: اکنون نور ولایت به تمام جهان اسلام روشنی بخشیده و از سوی دیگر دین مبین اسلام تنها دین مفرح و دارای معنویت اصیل در بین تمام ادیان است؛ ازاین‌رو باید برای گسترش و ترویج بیش از پیش آن تلاش خود را افزایش دهیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات