۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۵۶۷۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انس دانش‌آموزان با روحانیان سبب خنثی‌شدن هجمه‌های دشمنان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، گفت: انس و ارتباط بیشتر بین دانش‌آموزان و روحانیان سبب خنثی‌شدن هجمه‌های دشمنان می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان، با تأکید بر تقویت بیش از پیش ارتباط این دو نهاد علمی و دینی، اظهار کرد: با توجه به عزم دشمنان برای اعتقادزدایی از دانش‌آموزان و نوجوانان ایران اسلامی، همکاری و ارتباط بین دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش بسیار ضروری است.

وی افزود: باید مسؤولان نهادهای فرهنگی و مذهبی به دو محور سایش اعتقادی و ریزش اخلاقی در بین نوجوانان و جوانان توجه بسیار جدی و کامل‌تری داشته باشند؛ زیرا دشمن برای این دو محور برنامه ویژه دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: اعتقادات دانش آموزان در معرض هجوم بوده و دشمن با ایجاد شبهه‌ها و سؤالات بی‌پاسخ به دنبال از بین بردن مبانی اعتقادی فرزندان این مرز و بوم است که این موضوع موجب سایش اعتقادی آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: شبهه‌های بی‌پاسخ بسیار خطرساز است؛ از این‌ رو باید برای تقویت بنیه اعتقادی نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه ریزش اخلاقی هم بسیار خطرناک است، اضافه کرد: عادی کردن روابط، عادی شدن گناه، التقاط حرام و حلال و شکستن مرزها برخی از مصادیق ریزش اخلاقی هستند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌ها است، تصریح کرد: لازم است نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی بنیادی‌تری صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید به فکر نیکو کردن اخلاق در فرزندان باشند، افزود: در این راستا بایستی شبهه گستری و شهوت گستری در میان نوجوانان و جوانان ریشه‌یابی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انس دانش آموزان با روحانیان و علما می‌تواند هجمه‌های دشمن در زمینه‌های فوق را کاهش دهد، اضافه کرد: همان‌گونه که انس با قرآن موجب معنویت در دلها می‌شود، انس با روحانیت هم معنویت آفرین است.

وی با اشاره به اینکه انس و ارتباط بیشتر بین دانش‌آموزان و روحانیان سبب خنثی‌شدن هجمه‌های دشمنان می‌شود، ادامه داد: نباید روحانی برای دانش‌آموزان دست‌نیافتنی باشد؛ بلکه لازم است کودکان و نوجوانان به‌ طور مستقیم و در همه زمانها به روحانی دسترسی داشته باشند تا برکات آن شامل حال جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر لزوم پیگیری طرح تحول در آموزش و پرورش، گفت: باید تحول در آموزش و پرورش به سمت انسان‌سازی باشد؛ زیرا اگر انسانها ساخته شوند بدون شک ایران اسلامی هم ساخته می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات