۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۶۸۵
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

ایستادگی در برابر ظالمان برگرفته از قیام سیدالشهدا است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را استمرار نگاه عاشورایی دانست و گفت: ایستادگی در برابر ظلم و مبارزه با استکبار از جلوه های بارز انقلاب اسلامی است که برگرفته از قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا است.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی نوشیروانی از قیام حسینی به عنوان یک حرکت جریان ساز در طول تاریخ نام برد و گفت: قیام عاشورا به دلیل جامعیت و فراگیر بودن پیام آن، زمان و مکانی خاصی را برای الگوگیری نمی شناسد و بنابراین از این قیام بزرگ متعلق به همه بشریت است.

وی افزود: انقلاب ها و حرکتهای مختلفی در طول تاریخ پس از حادثه کربلا از قیام سیدالشهدا(ع) الگو برداری کردند و موجب اثرگذاری زیادی شدند که نمونه برجسته آن در قرن معاصر انقلاب اسلامی ایران است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که مبدا انقلاب اسلامی از سال 1342 در ماه محرم بود، تصریح کرد: قیام 15 خرداد سال 42 همزمان با ایام ماه محرم اتقاق افتاد و مردم با نگاه عاشورایی در برابر طاغوت ایستادند و پیروزی را رقم زدند.

وی استمرار انقلاب را در حفظ نگاه عاشورایی دانست و تاکید کرد: ایستادگی در برابر ظلم و مبارزه با استکبار از جلوه های بارز انقلاب اسلامی است که برگرفته از قیام سیدالشهدا(ع) می باشد.

حجت الاسلام تقی پور به ایثارگری و از خودگذشتگی مردم در طول انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی هم در طول مبارزه و هم از بعد از انقلاب به ویژه در مواقع حساس و مهمی همچون دفاع مقدس با روحیه ایثارگری و فداکاری برگرفته از قیام حسینی با تقدیم جان و مال خود از انقلاب و اسلام عزیز دفاع کردند.

وی افزود: حضور همیشه در صحنه مردم در انقلاب نشان دهنده پیوند عمیق آنان با ولایت است که از یاران امام حسین(ع) آن را فرا گرفتند.

امام جمعه گتاب پیام رسانی قیام کربلا و حفظ دستاوردهای آن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا مظهر صبر، مقاومت، رعایت عفاف و حجاب در سخت ترین شرایط است.

وی با بیان اینکه باید با نگاه عاشورایی در مقابل استکبار و خط و نشان های آنان بایستیم، گفت: نباید گول وعده های دنیایی سران کفر و استکبار را خورد و در دام آنها قرار گرفت زیرا هدف و برنامه اصلی آنها مقابله با اسلام ناب است.

حجت الاسلام تقی پور قیام عاشورا را موجب حرکت و جهت دهنده عنوان کرد و ادامه داد: قیام خونین عاشورا درس ایستادگی و مبارزه در مسیر حق را می دهد که باید حتی تا پای جان هم در برابر دشمنان برای حفظ آرمانها ایستادگی کرد و تسلیم نشد.

وی تصریح کرد: درس بزرگ کربلا درس آزادگی و آزاده زیستن است نه تسلیم و سازش در برابر سران ظلم و پذیرش قدرتهای غیر خدایی، زیرا این ایستادگی و مقاومت و شهادت طلبی سیدالشهدا(ع) ایشان را در عالم ماندگار و جاودانه کرد./1313/202/ب3

ارسال نظرات