۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۲۱۰

برگزاری مراسم عزای حسینی در روستایی از هند که حتی یک مسلمان ندارد

مراسم عزای حسینی چهار نسل است که در روستایی از هندوستان که حتی یک مسلمان نیز ندارد به وسیله خانواده ای که با توسل به امام حسین (ع) بچه دار شده اند، برگزار می شود.
برگزاری مراسم عزای حسینی در هندوستان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری هندوستان تایمز، خانواده جاریا در روستای سیماریا هندوستان که حتی یک مسلمان نیز ندارد چهار نسل است که دهه اول ماه محرم مراسم عزاداری امام حسین (ع) و تعزیه برپا می کنند.

روستای سیماریا در منطقه نارسینگپور و 250 کیلومتری شهر بوپال واقع است و تمامی 3200 سکنه آن هندو مذهب یا پیرو آیین "جین" هستند.

دبال سینگ جاریا، پیرمرد هفتاد ساله ای که بزرگ خانواده جاریا به حساب می آید در این ارتباط می گوید: بنا بر آنچه که بزرگان به ما گفته اند سه نسل پیش خانواده ما بچه دار نمی شده اند.

بزرگ خانواده جاریا در ادامه می گوید: حدود یک قرن پیش یکی از اعضای خانواده در خارج از روستا مراسم تعزیه ای را مشاهده می کند و همانجا دعا می کند که خداوند به خانواده ما فرزندی بدهد. با کمال تعجب خانواده ما سال بعد شاهد به دنیا آمدن یک کودک جدید بود و به این ترتیب این سنت عزاداری هر ساله برگزار می شود.

دیگر خانواده های ساکن در روستای سیماریا نیز هر ساله برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی به خانواده جاریا کمک می کنند.

یکی از ساکنان هندو مذهب روستا در این ارتباط می گوید: علی رغم آن که روستای ما هیچ خانواده مسلمانی ندارد ما نه تنها هیچ گونه مخالفتی با برگزاری مراسم عزاداری به وسیله خانواده جاریا نداریم بلکه به هر طریق ممکن به آنان کمک می کنیم تا این مراسم سنتی را که باعث معروف شدن روستای ما در منطقه نارسینگپور شده به جای بیاورند.  

چودهاری ویجایندرا، یک کشاورز ثروتمند و 60 ساله از اهالی روستا نیز در همین ارتباط می گوید: برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم به وسیله تمامی اعضای خانواده جاریا باعث افتخار همه ساکنان روستا است.

دبال سینگ جاریا، بزرگ خانواده جاریا می گوید که اعضای خانواده اش نه تنها در ماه محرم مراسم عزای حسینی برگزار می کنند بلکه در ماه رمضان روزه گرفته و اعیاد قربان و فطر را نیز جشن می گیرند.

وی افزود: در طول 10 روز مراسم عزاداری ماه محرم مردم از تمامی گروه های سنی و با هر دین و مذهبی به خانه خانواده جاریا آمده و دعا می کنند. تنها در روز سه شنبه 4 هزار نفر از روستاهای اطراف پیش از برگزاری تعزیه در مراسم دعا شرکت کردند.

دبال سینگ جاریا خاطرنشان کرد: یکی از خانواده های صاحب نام ساکن در یکی دیگر از شهرهای هندوستان چند سال پیش مبلغی پول برای ساخت بنایی برای برگزاری مراسم تعزیه اهدا کرد./990/ب902/د

رضازاده
ارسال نظرات