۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۵۴۵۶۱

تلاش زن مسیحی برای کمک به پناهجویان مسلمان

یکی از زنان مسیحی اهل شهر «لنکستر» در ایالت پنسیلوانیا معتقد است که مسلمانان انسان‌های صلح‌طلبی هستند و تلاش می‌کند این آگاهی را به دیگران نیز منتقل کند.
پناهجو

به گزارش خبرگزاری رسا، «پتی گوئینگ فری» زن مسیحی که به همراه سازمان بین‌المللی امداد مسیحیان اوانجلیک «ورلد ویژن» به عراق و اردن سفر کرده و در ۶ اردوگاه آوارگان سوری حضور یافته، معتقد است که مسلمانان انسان‌های صلح‌طلبی هستند.

فری ۲۳ مهر ماه با شرکت در همایش «صلح، عدالت و آشتی» که با موضوع مهاجران مسلمان در کلیسای پروتستان لنکستر برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد و اسلایدها و فیلم‌هایی از سفر خود به نمایش خواهد گذاشت.

وی افزود: ۶۵ میلیون آواره در جهان وجود دارد که تقریبا برابر جمعیت کشوری مانند انگلیس است. هر روز هم ۳۴ هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

به نوشته ایکنا، فری می‌گوید: شغل من آگاه کردن مردم و ارائه یک دیدگاه کلی به مردم در مورد این آوارگان است. من می‌خواهم با ارائه اطلاعات درست و بیان تجربیاتم، پیشینه آوارگان و تصویری از اشتراکات زندگی آنان و دلایل اجبار آن‌ها به ترک وطنشان را نشان دهم زیرا ما نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم و به آن‌ها پشت کنیم.

وی ادامه داد: ما با نادیده گرفتن آوارگان به نسل بعدی خود چه درسی می‌دهیم؟ اینکه فقط فقیر هستید و در اردوگاه زندگی می‌کنید به این معنی نیست که یک تروریست خواهید شد. ما باید آوارگان را در کشور خود بپذیریم./847/ب102/د

ارسال نظرات