۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۲۱۵
امام جمعه موقت بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت افزایش مشارکت روحانیان در برنامه‌های هیئات مذهبی

امام جمعه موقت بجنورد با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از روحانیان در هیئات مذهبی، گفت: باید مشارکت و فعالیت روحانیان در برنامه‌های هیأتهای مذهبی در ماه محرم افزایش یابد.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی- امام جمعه موقت بجنورد

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: ماه‌های محرم و صفر فرصت‌ ذی‌قیمتی برای تبیین معارف و آموزه‌های اسلام و اصول مکتب حسینی در بین اقشار مختلف مردم است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام و حرکت خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرده است، ادامه داد: بر این اساس بایستی در ماه محرم برای احیای معروفات و زدودن منکرات در جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معروفات ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل لازم است در محافل و مجالس ماه محرم موضوع ولایتمداری به‌ عنوان مهم‌ترین معروف جامعه اسلامی برای مردم تشریح و تبیین شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی که مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: باید مردم با جایگاه ولایت فقیه در جامعه و نقش آن در حفظ و تقویت وحدت امت اسلام بیش از پیش آشنا شوند؛ چرا که مراسم ماه‌های محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین و تشریح این مهم است.

وی با تأکید بر بیان مطالب روز و مسائل مبتلابه جامعه در مجالس و محافل ماه محرم از سوی روحانیان مبلغ و سخنرانان، اظهار کرد: لازم است روحانیان اعزامی به مساجد و حسینیه‌ها با مسائل و مشکلات روز جامعه توجه بیشتری داشته و در مورد این مسائل برای مردم روشنگری کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) ترویج و گسترش معارف دینی و سبک و سیره ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید روحانیان و مسؤولان هیئات مذهبی نشر معارف اسلامی را سرلوحه کار و برنامه‌های مذهبی خود در ماه‌های محرم و صفر قرار دهند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به وجود برخی نواقص و کاستی‌ها در شماری از هیأتهای مذهبی، تصریح کرد: خرافه‌زدایی و آسیب‌زدایی از مراسم مذهبی ازجمله مراسم ماه محرم بسیار ضروری است.

به گفته وی، متأسفانه در برخی از مراسم عزاداری در ماه محرم از معرفت حسینی و فلسفه عاشورایی و آگاهی بخشی به مردم در مورد اهداف قیام سیدالشهدا(ع) چندان خبری نیست، در حالی که باید برگزاری مجالس و محافل مذهبی با اهداف و فلسفه قیام حسینی متناسب باشد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از روحانیان در هیئات مذهبی، افزود: باید مشارکت و فعالیت روحانیان در برنامه‌های هیأتهای مذهبی در ماه محرم افزایش یابد تا اهداف و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) بیش از پیش برای مردم تشریح و تبیین شود.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 370 هیأت مذهبی و هزار و 140 باب مسجد و حسینیه با همکاری بیش از هزار روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات