۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۲۸۱۰
در دیدار سردار فضلی مطرح شد؛

انتقاد آ‌یت الله نوری همدانی از برگزاری کنسرت در قم/ مسؤولان برای خوشحالی جوانان ایجاد کار کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که شهر مقدس قم جای برگزاری کنسرت نیست، گفت: برخی از مسؤولان معتقدند باید کنسرت درست کنیم تا جوان ها خوشحال باشند؛ من به آن ها می گویم شما اگر واقعا دغدغه جوانان را دارید به جای این کار در راه تسهیل ازدواج، کار و زندگی جوانان گام بردارید.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار فضلی فرمانده قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کشور به همراه جانشین و جمعی از اعضای این قرار گاه ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان این که انسان ها از آغاز زندگی در عالم با رنج و مشقت همراه بوده است، اظهار داشت: این مسأله در قرآن اشاره شده است؛ خداوند این عالم را طوری نیافریده که همه نیازمندی های انسان در آن وجود داشته باشد، بلکه خداوند استعدادها و امکانات را قرار داده و این انسان است که باید هم خود و هم جامعه خود را بسازد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن قسم می خورد که موفقیت با سختی به دست می آید بنابراین انسان باید عادت به رنج و تحمل زحمت داشته باشد و بداند به هراندازه استقامت کند به همان نسبت ترقی و تکامل پیدا می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این که ترقی علم و فرهنگ فقط در کتاب و دانشگاه و حوزه نیست، ابراز داشت: بخش مهمی از علم و فرهنگ در متن اتفاقات جامعه است به این صورت که انسان به دل حوداث رفته و آنها را ارزیابی و ریشه یابی کند تا بتواند زمینه را برای درس عبرت گرفتن دیگران فراهم کند که یکی از این موارد دیدن مناطق عملیاتی است.

وی ادامه داد: مردم به ویژه جوانان باید بدانند کشوری که قرن ها زیر یوغ استبداد و استکبار بود و مردم آن تحقیر شده بودند چطور عزت و عظمت پیدا کرد و چگونه شد که فقیهی فرزانه، مدیر و مدبر، شجاع، جهاد گر و متوکل بر خدا همچون امام خمینی(ره) توانست حکومت چند هزار ساله شاهنشاهی را سرنگون کند به همین خاطر باید در این اعزام ها، دانش آموزان و جوانان هرچه بیشتر با اندیشه و سخنان امام راحل آشنا شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی دینی در کشور تأکید کرد: شهر مقدس قم جای برگزاری کنسرت نیست؛ برخی از مسؤولان در همین شهر مقدس معتقدند باید کنسرت درست کنیم تا جوان ها خوشحال باشند؛ من به این مسؤولان می گویم شما اگر واقعا دغدغه جوانان را دارید و می خواهید آنها خوشحال باشند به جای این کار در راه تسهیل ازدواج، کار و زندگی جوانان گام بردارید./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات