۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۵۲۷۱۶
کارشناس مذهبی:

جایگاه مرجعیت تقلید در مکتب تشیّع، بلندترین پایگاه معنوی و علمی است

حجت الاسلام معاونیان با بیان اینکه جایگاه مرجعیت تقلید در مکتب تشیّع، بلندترین پایگاه معنوی و علمی در سلسله مراتب مقامات عالی دینی است، به اقدامات مهم مرجعیت در زمان غیبت کبری اشاره کرد و گفت: مرجعیت شیعه پس از غیبت امام و بر اساس نیاز شیعیان به منبعی جهت تبیین تکالیف شرعی و فقهی شکل گرفته است
حجت الاسلام معاونیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حامد رضا معاونیان، کارشناس مذهبی در مراسم بزرگداشت سی وسومین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر مرحوم آيت الله شیرازی(ره) که پیش از ظهر امروز در حسینیه امیرالمؤمنین(ع) مشهد، برگزار شد، به تاریخ مرجعیت شیعه و جایگاه آن در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: مرجعيت شيعه در طول تاريخ درخشيده است.

وی با بیان اینکه جایگاه مرجعیت تقلید در مکتب تشیّع، بلندترین پایگاه معنوی و علمی در سلسله مراتب مقامات عالی دینی است، به اقدامات مهم مرجعیت در زمان غیبت کبری اشاره کرد و افزود: مرجعیت شیعه پس از غیبت امام و بر اساس نیاز شیعیان به منبعی جهت تبیین تکالیف شرعی و فقهی شکل گرفته است.

حجت الاسلام معاونیان با تأکید بر اینکه جایگاه مرجعیت در سیر تاریخی گسترش یافته است، به تبیین شخصیت مرحوم آیت الله سید عبدالله شیرازی و موقعیت ایشان در زمانی که در نجف اشرف بودند پرداخت و ابراز داشت: مجاهدت‌ها و تلاش این مرحوم در نجف به گونه ای بود كه یكی از چهره‌های بارز و مشخّص حوزه علمیّه نجف اشرف بود.

کارشناس دینی همچنین به مجاهدت های این شخصیت و عالم بزرگ در مبارزه با رژیم‌های حاكم بر عراق اشاره کرد و اظهار داشت: این شخصیت و عالم بزرگ دینی پس از سال‌ها فعّاليت علمي و مبارزه با ظالمان حاكم بر عراق به دلیل حفظ مرجعیت و گسترش حوزه علم و انجام رسالت خودش به ایران برگشت.

وی در پایان با بیان اینکه آیت الله سید عبدالله شیرازی در پیروزی انقلاب نقش مهمی را داشته اند، جریان کشف حجاب در مشهد و مبارزه با رژیم پهلوی را از اقدامات مهم و دیگر این عالم مجاهد دانست.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال آيت الله العظمی حاج سيد عبدالله شيرازی پیش از ظهر امروز با حضور مراجع ، فضلا، علما و اقشار گوناگون مردم در محل حسینیه امیرالمؤمنین(ع) مشهد به پایان رسید./859/201/ب2

 

ارسال نظرات