۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۵۲۶۹۷
آیت الله امامی کاشانی:

توصیه انتخاباتی رهبر انقلاب برای جلوگیری از اختلاف بود/ آل سعود با برنامه ریزی صهیونیسم دست به جنایت می زند

با اشاره به نظر اخیر رهبر انقلاب درباره شرکت برخی برای انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب برای این که اختلاف و تزلزل در جامعه ایجاد نشود نظر دادند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و فلسفه عزاداری گفت: هدف امام حسین(ع) از قیام این بود که امر به معروف و نهی از منکر کرده و سیره پیامبر و امیرمؤمنان را احیا کنند.

وی افزود: شرط نخست در اثرگذاری امر به معروف این است که خود آمر به معروف عمل کند، حضرت هم عمل کرده و برای زنده نگه داشتن دین دست به قیام زدند، اگر روحیه آمر به معروف پاکیزه  و دل آن طاهر باشد سخنش نافذ خواهد بود اما اگر دل آلوده باشد اثر منفی بوده یا خیلی کم است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اصل به شمار می رود، اظهار داشت: اسلام بر این اصل استوار است، انسان باید افزون بر این که خودسازی می کند دعوت به خیر کرده تا جامعه را از آلودگی و فساد نجات دهد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) خود را فدا کرد تا اسلام زنده بماند، مجالس عزاداری باید مردم را به سوی معروف برده و از منکرات دور کند، اگر توجه به معارف نداشته باشیم عزاداری ما بی فایده خواهد بود، فلسفه عزاداری این است که اهل توجه به خدا بوده و تفکر امام حسین(ع) را در خود زنده کنیم.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که آل سعود و صهیونیست ها گروه های تکفیری را در کشورهای اسلامی بسیج کردند و مصیبت امروز را به وجود آوردند، ابراز داشت: آل سعود با سرمایه خود و برنامه ریزی صهیونیست ها دست به جنایت می زند که مشکل بزرگی است.

وی عنوان کرد: در این زمان نباید مأیوس شویم، نباید تسلیم اوضاع حاضر شد؛ اگر کسی که می بیند افراد جاه طلب هستند پس او هم باید جاه طلبی کند نادرست است بلکه باید راه صحیح خود را ادامه دهد، نباید نسبت به راه درست خود شک و تردید داشته باشیم بلکه دلمان باید به آینده محکم و روشن باشد.

امام جمعه موقت تهران ولایت فقیه را مایه امید دانست و خاطرنشان کرد: افزون بر دلایل علمی از نظر اجتماعی هم امیدبخش است که در جامعه ای ولی فقیه بر اساس موازین اسلام فکر و عمل کرده و آینده نگری می کند، از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که همواره به مشکلات نظر دارند.

وی با اشاره به نظر اخیر رهبر انقلاب درباره شرکت برخی برای انتخابات اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب برای این که اختلاف و تزلزل در جامعه ایجاد نشود نظر دادند، همچنین دونامه ای که ایشان به جوانان غرب نوشتند و مسأله تکفیر و گروه هایی را که بسیج کردند تا اسلام را منحرف کنند بسیار مهم و روشنگر بود، باید به این مطالب توجه داشت و به آینده امیدوار بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان این که رشادت ها و ایثارگری های شهدا در دفاع مقدس الگو گرفته از امام حسین(ع) بود، هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و گفت: حرکت نیروی انتظامی در تأمین امنیت و  پاسداری از ارزش ها است.

وی افزود: همه نیروهای مسلح به دلیل این که کشور متعلق به امام زمان(عج) است تمام توان خود را برای امنیت و آرامش مردم آن به کار گرفته اند، حرکت نظام به سوی ظهور حضرت صاحب الزمان است./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات