۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۲۴۴۳
آیت الله صدیقی:

FATF برای محدود کردن نیروی قدس و تضعیف مقاومت است/ دشمن درصدد لیبرالی کردن اقتصاد کشور است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معاهده مبارزه با پولشویی موسوم به FATF گفت: برخی از قراردادها تحت عنوان مبارزه با پولشویی برای محدود کردن نیروی قدس سپاه پاسداران و تضعیف مقاومت است.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران چهارشنبه شب در هیأت عزاداری مسجد امام رضا(ع) گلسار با بیان این که قرآن کریم کتاب هدایت است، گفت: همه علوم در قرآن وجود دارد و هر چه علم پیش می‌رود به این پی می برند که همه جواب همه سؤالات در قرآن وجود دارد.

وی افزود: قرآن کریم در سه مرحله بشر را به اصلاح دعوت کرده است، مرحله نخست اصلاح فکر و عقیده است، انسان ابتدا باید در تمام زمینه ها به یقین برسد، فقط با خواندن قرآن نمی توان به عمق آن دست پیدا کرد؛ متأسفانه کتبی همانند نهج البلاغه حتی در بین شیعه غریب است و در هیچ دانشگاهی از این کتاب سخن گفته نمی شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم نامه امیرمؤمنان به مالک اشتر در نهج البلاغه را منشور حکومت دانست و اظهار داشت: واقعا نهج البلاغه یکی از معجزه های امام علی(ع) است که مسؤولان و مدیران نظام باید به آن توجه ویژه داشته و دستورات آن را اجرایی کند، این نامه باید به صورت بخشنامه ای به مدیران ابلاغ شود.

وی به اشاره روایتی از امام رضا(ع) ادامه داد: حضرت فرمودند اگر مردم با محاسن کلام ما آشنا شوند حتما از آن تبعیت می کنند و نهج البلاغه یکی از این محاسن است که باید در جامعه و برای مردم تبیین شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به معاهده مبارزه با پولشویی موسوم به FATF ابرازداشت: برخی از قراردادها تحت عنوان مبارزه با پولشویی برای محدود کرده نیروی قدس سپاه پاسداران و تضعیف مقاومت است، باید مراقب و هوشیار بود، برخی از نیروهای قدس حتی شیعه نیستند و از اهل تسنن در آن حضور دارند.

وی مجلس امام حسین(ع) مکتب درس و دانشگاه ادب دانست و عنوان کرد: یکی از چیزهایی که قرآن بر آن تأکید دارد اخلاق است که سعه صدر، تحمل مخالف، از کوره در نرفتن، زود عکس العمل نشان ندادن و رعایت ادب کردن از این آموزه ها است، کسی که در مکتب امام حسین(ع) حاضر است باید در همه جهات ممتاز باشد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر این که قرآن انسان را به اصلاح رفتار دعوت می کند، خاطرنشان کرد: اگر انسان گناهی انجام داد باید سریعا توبه کند و نباید این توبه را به تأخیر بیندازد چون این کار از ترفندهای شیطان برای غفلت از توبه است.

وی آگاه و عالم بودن شیعه را ضروری عنوان و اضافه کرد: امروزه تکفیری ها و غربی به صورت مرتب اعتقادات شیعیان را بمباران می کنند از این رو باید علم و آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم خود را در برابر شبهات بیمه کنیم.

آیت الله صدیقی با بیان این که دنیا به جنگ اعتقادات ما آمده است، گفت: استکبار جهانی در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی وارد جنگ شده است، می خواهند استقلال ما را از بین ببرند و می خواهند مقاومت را نابود کنند، دشمن درصدد است که اقتصاد ما را وابسته و لیبرالی کند و از اقتصاد مقاومتی به انحراف بکشاند.

وی افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات هستند و برای این که در دام این دشمنان شیطانی قرار نگیریم باید به ایشان توسل کنیم./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات