۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۵۲۳۴۳
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

تبیین هنری جایگاه ولایت فقیه رسالت مهم هنرمندان است

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه هنری برای تبیین هنری جایگاه ولایت فقیه فعالیتهای زیادی انجام می‌دهد، گفت: جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبری و تبیین هنری رهنمودها و تأکیدهای معظم له از اقدامات ارزنده هنرمندان استانی و کشوری است.
وحید نمازی- رییس حوزه هنری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی امروز در نشست کارکنان و هنرمندان حوزه هنری استان با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقام شامخ 3 هزار شهید خراسان شمالی، اظهار کرد: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با نثار خون و جان خود بهترین و ماندگارترین صحنه‌ها را خلق کردند.

وی همچنین با اشاره به مرگ شیمون پرز، رییس‌جمهور سابق رژیم صهیونیستی، افزود: امیدواریم به فضل الهی به‌ زودی شاهد نابودی و مرگ دائمی این رژیم منحوس باشیم.

نمازی در ادامه از حمایت و توجه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به هنر و هنرمندان استان قدردانی کرد و با اشاره به رسالت حوزه هنری، گفت: حوزه هنری نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است که رسالت و وظیفه اصلی آن تولید، شناخت و انتقال آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب اسلامی با استفاده از زبان هنر است.

وی با یادآوری برخی از ارزشهای انقلاب و نظام اسلامی، اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که اگرچه ریشه در عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) دارد اما با انقلاب اسلامی جان تازه‌ای گرفت.

نمازی با بیان اینکه حماسه عظیم انقلاب اسلامی هم در ادامه حماسه عاشورا روی داد و به تعبیر امام راحل خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلا است، افزود: در این میان همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برای آیندگان است که یکی از مهم‌ترین ابعاد این حماسه عظیم بعد فرهنگی آن است.

وی ادامه داد: بر این اساس ابزار استخراج گنج فرهنگی دفاع مقدس زبان هنر بوده و رسالت هنرمندان هم این است که با ابزار هنر برای استخراج این گنجینه باارزش نقش‌آفرینی کنند.

نمازی با اشاره به اینکه هنرمندان تاکنون در موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت فعالیتهای زیادی داشته و آثار قابل‌ توجهی را خلق کرده‌اند، افزود: حوزه هنری در سطح کشور و استان اقدامات متعددی را در راستای تجلی این فرهنگ انجام داده اما با وجود این، در مقابل عظمت حماسه دفاع مقدس کم بوده و هنوز با ایده‌آل و نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه و حکومت دینی یکی دیگر از مفاهیم مهم و اساسی نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: بخش اعظم موفقیتها و دستاوردهای نظام مدیون نعمت ولایت فقیه است.

نمازی با اشاره به اینکه حوزه هنری برای تبیین هنری جایگاه ولایت فقیه و تشریح فرمایشات معظم له با زبان هنر فعالیتهای زیادی انجام می‌دهد، ادامه داد: جامه عمل پوشاندن به فرمایشات ایشان و تبیین هنری رهنمودها و تأکیدهای رهبری از اقدامات ارزنده هنرمندان استانی و کشوری است.

گفتنی است، در این مراسم دو نفر از شاعران استان به قرائت چند قطعه از اشعار خود پرداختند و از دو عنوان کتاب دوران دفاع مقدس شامل کتاب «از آتش تا آویشن»، زندگینامه 10 شهید شهرستان راز و جرگلان و «آرزوی دیدار»، مجموعه خاطرات بانوی ایثارگر استان رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از سه نفر از هنرمندان نقاش استان قدردانی شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات