۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۵۲۰۲۱
حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی:

دیپلماسی لبخند هم دشمنی آمریکا را کاهش نداد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید برادامه مبارزه با آمریکا،تساهل و تسامح در برابر شیطان بزرگ را بی نتیجه خوانده و گفت:‌حتی اگر ما آمریکا را قبول کنیم، آن ها ما را قبول نخواهند کرد و لبخند زدن هیچ گونه تأثیری بر کاهش دشمنی آن ها با نظام اسلامی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در همایش دفاع مقدس که در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، ‌با تأکید بر ادامه مبارزه با استکبار، تصریح کرد:‌ فرهنگی که امام خمینی ره به وجود آورد،ایستادگی در برابر آمریکا و مقابله با استکبار است که این فرهنگ توانست عزت اسلام را به ارمغان آورده و هیمنه ابرقدرت ها را بشکند.

وی افزود:‌ در شرایطی که آمریکا ندای خدایی سر داده و مدعی حاکمیت بر جهان بود،‌ یک روحانی آزاده از قم برخاسته و بدون هیچ پروایی، فریاد مرگ بر آمریکا سر داد و این کشور را شیطان بزرگ نامید و گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند که این مسأله، تلاطم زیادی در فضای سیاسی جهان به وجود آورد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عدم همراهی برخی از علما با امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد:‌ بسیاری از علما و بزرگان توان همراهی امام را در خود نمی دیدند و بارها امام را از مقابله با آمریکا نهی می کردند و می گفتند که این  حرف ها سنگین و تند است و خطر دارد؛ اما امام راحل،‌با روحیه انقلابی و مستحکم در برابر استکبار ماندند و هیمنه پوشالی استکبار را در هم شکستند.

با دیپلماسی لبخند از دشمنی آمریکا کاسته نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، یکی از آفت های موجود در بین مسؤولان را، باور به کدخدا بودن آمریکا دانسته و تصریح کرد:‌متأسفانه همان روحیه ای که آن زمان امام را از مبارزه با استکبار نهی می کرد، امروز در بین برخی مسؤولین وجود دارد که معتقد به کدخدایی آمریکا هستند و مذاکره و گفت‌و‌گو را، راه حل سازش با آمریکا می دانند.

وی افزود:‌این روحیه در زمان دولت اصلاحات علنی شد اما در دوره قبل فروکش کرده بود که در این دولت نیز دوباره بالا آمده است و متأسفانه اعتقاد به کدخدا بودن آمریکا یعنی این که ما حق را به او داده و برای گرفتن سهم خود با آن ها مذاکره کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی،‌ایستادگی در برابر آمریکا را تنها روش حفظ عزت اسلامی دانسته و اذعان کرد:‌امام راحل نشان داد که می توان در برابر آمریکا ایستاد و در دفاع مقدس نیز این موضوع اثبات شد که هرجا احساس کردیم آمریکا کاره ای است، شکست خوردیم و هرجا آمریکا را به هیچ انگاشتیم،‌ پیروزی های چشم گیری به دست آوردیم و امروز هم اگر کمی سازش کنیم،‌داشته هایمان را از دست می دهیم.

آمریکا به شکل نرم افزاری در حال جنگ با ماست

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان تغییر نوع مقابله و درگیری آمریکا با نظام اسلامی، ابراز کرد:‌ آمریکا جرأت مقابله نظامی با ایران را ندارد چرا که توان این کار را در خود نمی بیند و به جنگ نرم روی آورده و سعی می کند از این طریق، نظام اسلامی را به زانو درآورد.

وی افزود:‌وقتی وزیر ما دغدغه اش افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت باشد و بعد بگوید نمی توانیم فیلترینگ را انجام دهیم، نشان دهنده ی این است که در زمین آمریکا و سگ قلاده شکسته اش؛ صهیونیزم در حال بازی کردن هستیم که این مسأله خطر زیادی برای مبانی فکری و فرهنگی کشور ما دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی کوتاه آمدن در برابر دشمن را باعث شکست دانسته و عنوان کرد:‌هرجا ما در برابر دشمن کوتاه آمده ایم شکست خورده ایم و هرجا با روحیه انقلابی، ایستادگی کرده ایم،‌به دستاوردهای خوبی برسیم که مسؤولین باید از این تجربه ها درس بگیرند.

شهید ردانی پور؛حلقه وصل علما با جبهه ها بود

دبیر‌کل جبهه پایداری با اشاره به نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس،‌خاطرنشان کرد:‌روحانیون نقش بی بدیل و مهمی در دوران دفاع مقدس داشته اند و ایجاد فضای معنوی و روحانی در جبهه ها، مرهون تلاش طلبه ها است که باید توجه ویژه ای به این بعد از دفاع مقدس داشت.

وی افزود:‌شهید ردانی پور یکی از این طلبه های با اخلاص بود که وظیفه ایجاد ارتباط میان فرماندهان و رزمندگان با مراجع و علما را بر عهده داشت که این موضوع تأثیرعجیبی بر روحیه رزمندگان  داشت و باعث شد تا فضای معنویت بیش از پیش در جبهه های نبرد، شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی،‌دفاع از حریم اهل بیت را وظیفه روحانیت دانسته و تصریح کرد:‌روحانیون نباید هیچ گاه در دفاع از اسلام ناب و حریم اهل بیت ع کوتاه بیایند و رهبرانقلاب را تنها بگذارند چرا که مثل ایشان دیگر پیدا نمی شود و باید همه برای اجرای منویات رهبری وارد میدان شوند و دین خود به انقلاب را ادا کنند.

کسی که توان مدیریت زندگی خود را ندارد؛ نمی تواند مقابل آمریکا بایستد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیستم مدیریتی در کشور عنوان کرد:‌متأسفانه در مجلس شورای اسلامی، ما شاهد بودیم که برخی افراد که حتی توان مدیریت زندگی خود را نداشتند،‌در هیأت رئیسه مجلس  بودند و این برای ما  تعجب آور بود که این افراد چگونه می خواهند مقابل آمریکا بمانند.

وی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب پیرامون انقلابی ماندن حوزه های علمیه خاطر نشان کرد:‌ باید از خودمان بپرسیم که چه اتفاقی در حوزه ها افتاده است که رهبری دغدغه ی انقلابی ماندن حوزه را دارند و این مسأله نشان دهنده سرمایه گذاری دشمن بر روی حوزه های علمیه است که یکی ازاین برنامه ها، تربیت افرادی است که با پول انگلیس ارتزاق می کنندو در‌حال اختلاف و تفرقه در اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلین آقا تهرانی برنامه ریزی دشمن برای مقابله فرهنگی با نظام اسلامی را بسیار پیچیده خواند و تصریح کرد:‌جوانان ما بیش تر وقت خود را در فضای سایبری و فضاهای مجازی می گذرانند و ما باید برای مقابله با آفت های این فضا، برنامه ریزی جامعی داشته باشیم؛چرا که ماهیت این جنگ،‌متفاوت و سختی آن به مراتب بیشتر از دوران دفاع مقدس است و این وظیفه بیش از همه، برعهده روحانیون است و همه ما باید بدانیم که انقلاب بیش از همه، بر گردن حوزه های علمیه حق دارد و طلبه ها باید این حق را ادا کنند و قدرشناسی خود را نشان دهند./872/پ202/ج

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات