۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۵۱۷۳۵
با حکم مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی؛

مدیر جدید مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد منصوب شد

با حکم مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام علی اسماعیلی شد.
حجت الاسلام نعمت الله آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، با صدور حکمی حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده را به‌عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد منصوب کرد.

حجت‌الاسلام آزموده به‌عنوان دومین مدیر این مدرسه علمیه تخصصی جایگزین حجت‌الاسلام علی اسماعیلی شده که از سال 93 تاکنون به‌عنوان مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای فعالیت می‌کرد.

حوزه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برای تدریس سطح سه حوزوی در خراسان شمالی بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در مهرماه سال 91 و تأکید معظم له بر این موضوع که خراسان شمالی می‌تواند دارای یکی از حوزه‌های جامع با سطوح عالی تحصیلی باشد، راه‌اندازی شد و در سال 93 نخستین گروه از طلاب سطح سه را در دو رشته کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی جذب کرد.

تا پیش از راه‌اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک (کاردانی) و دو (کارشناسی) امکان‌پذیر بود و پس از آن طلبه‌ها برای ادامه تحصیل خود بالاجبار به حوزه‌های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می‌کردند که این موضوع خود عواقب و مشکلات دیگری ازجمله کمبود روحانی در خراسان شمالی را در پی داشت.

در این مدرسه علمیه افزون بر طلاب تخصصی سطح سه، طلاب تحت برنامه سطوح دو و سه حوزوی هم پذیرش می‌شوند که در سال جاری افزون بر 100 طلبه سطح دو و سه در این مدرسه تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام آزموده مدیر جدید مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تا پیش از این به‌عنوان مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) شهر جاجرم خدمت می‌کرد.

انتصاب مدیر جدید مدرسه علمیه امام موسی کاظم جاجرم

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی همچنین در حکم دیگری حجت‌الاسلام مهدی اسدالله زاده را به‌عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم منصوب کرده است.

حجت‌الاسلام اسدالله زاده که سابقه مسؤولیت واحد آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد را در کارنامه خود دارد، در حوزه علمیه برادران جاجرم جایگزین حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده شده است.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول هستند./202/9314/ب1

ارسال نظرات