۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۵۱۶۷۱
با حکم وزیر ارشاد؛

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی منصوب شد

با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین فرخنده به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی منصوب و جایگزین حسین ثابت‌قدم وحید شد.
حسین فرخنده - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور حکمی حسین فرخنده را به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی منصوب کرد.

فرخنده به‌عنوان سومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جایگزین حسین ثابت‌قدم وحید شده که به مدت پنج سال مسؤولیت مدیرکلی ارشاد خراسان شمالی را بر عهده داشت.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه تربیت مدرس تهران است که سابقه خدمت در سمتهای معاونت فرهنگی و هنری، معاونت اداری مالی و مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی را در کارنامه خود دارد.

حسین فرخنده متولد ١٣۵٧ و از کارکنان رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از بدو تأسیس استان خراسان شمالی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان مشغول به خدمت بوده است.

حسین ثابت‌قدم وحید، دومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد این استان، از آذرماه سال ٩۰ و پس از انتصاب محمدرضا سوقندی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، به‌عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی منصوب و پس از چهار ماه دوران سرپرستی، حکم مدیرکلی وی در دولت احمدی‌نژاد، از سوی محمد حسینی، وزیر وقت ارشاد صادر شد.

در طی مدت قریب به پنج سال تصدی مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از سوی ثابت‌قدم وحید، بارها استانداران وقت استان تلاش شد تا به ادامه خدمت وی در ارشاد خاتمه داده شود اما با حمایت نمایندگان وقت، این مهم اتفاق نیفتاد.

در آخرین روزهای خدمت سید علی‌اکبر پرویزی، استاندار وقت خراسان شمالی هم گزینه‌های جایگزین حسین ثابت‌قدم وحید به وزارت ارشاد معرفی و حتی مصاحبه آنها انجام شد؛ اما به دلیل اختلافات سیاسی و اجتماعی، تغییر حسین ثابت‌قدم باز هم به تأخیر افتاد اما سرانجام مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی منصوب و جایگزین ثابت‌قدم وحید شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از جانبازان دوره دفاع مقدس و نیروی آموزش و پروش بوده و با 33 سال سابقه خدمت، بعد از مدیرکلی ارشاد استان هنوز اعلام نشده که در چه سمتی به فعالیت خود ادامه داده یا بازنشسته می‌شود.

بر اساس برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، صبح روز چهارشنبه هفته جاری با حضور محمدمهدی احمدی، مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد و نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار و حسین فرخنده به‌عنوان مدیرکل جدید ارشاد استان معرفی می‌شود.

از ابتدای تأسیس خراسان شمالی تاکنون محمدرضا سوقندی و حسین ثابت‌قدم وحید مسؤولیت اداره کل ارشاد این استان را بر عهده داشته‌اند./9314/303/ب2

ارسال نظرات