۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۱۲۸۰
استاد حوزه علمیه خراسان:‌

مؤمن صابر، مشمول نصرت الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیائی گفت: اگر شخص بی‌صبری کند یا ایمان خود را از دست بدهد دیگر شامل نصرت الهی نخواهد شد، زیرا با وجود بی‌صبری و نبود ایمان، عقل از بین می‌رود و در پی آن دینی نیز وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ضیائی، استاد حوزه علمیه خراسان امروز در جلسه تهذیب نفس و مراقبت بر خویشتن در مدرسه آیت الله خوئی با اشاره به این‌که وقتی انسان تنبل یا دلگرفته است به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارد، تصریح کرد: شخص تنبل و دلگرفته حقوق دیگران را رعایت نمی‌کند و شروع به اشکال گرفتن از دیگران می‌کند، این شخص آنقدر پیش می‌رود که دنیا و آخرتش را خراب می‌کند.

وی افزود: در مقابل افراد تنبل و دلگرفته که سبب خراب شدن دنیا و آخرت می‌شوند اگر انسان، احسان و صبر داشته باشد دنیا و آخرت خویش را آباد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیائی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) درباره خصوصیات انسان‌های صابر گفت: حضرت علی(ع) از قول پیامبراکرم (ص) خصوصیات افراد صبور را اینچنین بیان می‌فرمایند؛ نخستین خصوصیت افراد صابر این است که در انجام وظیفه و کار صحیح شرعی خود تنبلی ندارد. دوم، صابر، دلتنگی و نالیدن از این‌وآن ندارد. سوم؛ صابر، از خداوند تبارک و تعالی شکایت نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه تأکید کرد: مصداق بارز و واضح صابرین چهارده معصوم(ع) می‌باشند، به ویژه امام رضا(ع).  

وی با بیان این‌که مؤمن صابر همیشه مشمول نصرت الهی است، افزود: اگر شخصی بی‌صبری کند یا ایمان خود را از دست بدهد دیگر شامل نصرت الهی نخواهد شد، زیرا با وجود بی‌صبری و نبود ایمان، عقل از بین می‌رود و در پی آن دینی نیز وجود نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که اعمال حج دو گونه است، تصریح کرد: برای اعمال حج گاهی مناسک وجود دارد و گاهی به معارف آن عمل می‌شود. مناسک حج ویژه همان منطقه مقدس و زمان خودش است اما معارف حج محدود به زمان و مکان خاصی نیست و می‌توان در طول زندگی معارف اعمال حج را انجام داد./202/862/ب1

ارسال نظرات