۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۲۷۳
آیت الله طبسی:

کشتار شیعیان نیجریه زنگ خطری برای همه است

مدرس دروس سطوح خارج حوزه علمیه در دیدار با دوتن از علمای شیعه نیجریه بر ضرورت حفظ وحدت در این کشور تاکید کرد.
نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوتن از علمای شیعه نیجریه امشب ضمن سفر به شهر مقدس قم با آیت الله نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه دیدار و گفت‎وگو کردند.

وی به سابقه کشتار شیعیان در آفریقا اشاره کرد و گفت: فرمانده کشورهای آفریقای در سال‏407 هجری قمری در ماه محرم به علت شهوت پرستی و حفظ پست و مقام به لشکریان خود دستور داد تا شیعیان کشته و خانه‎هایشان را به آتش بکشند.

آیت الله طبسی تصریح کرد: اگر اقدامات جریان تروریستی بوکرحرام در نیجریه را مورد بررسی قرار دهیم درمی یابیم که شهوت پرستی یکی از ارکان اصلی فعالیت‎های آنان است بر همین اساس زنان و دختران را می‎ربایند.

وی تاکید کرد که حضور تشیع در آفریقا یک مساله جدید نیست بلکه یک قدمت هزار ساله دارد.

مدرس خارج حوزه علمیه رمز گسترش تشیع در آفریقا را محبت به امیر المومنین علی (ع) دانست و خاطرنشان کرد: مردم حکومت غدیری و سقیفه‎ای را دیدهاند، تجربه و درک کرده‎اند. اگر چه حکومت دوران امام علی (ع) کوتاه بود اما آثارش تا زمان کنونی موجود است. مردم کرامت انسانی را در حکومت حضرت علی (ع) و قتل، کشتار و آتش سوزی به اسم دین را در حکومت ظالم عباسی و اموی دیده‎اند.

وی افزود: استمرار تشیع در آفریقا از زمان‎های گذشته بوده و این مسؤولیت در زمان کنونی بر گردن علما قرار داده شده است و آنان نیز باید به علت این موهبت الهی خدا را شکر کنند.

آیت الله طبسی گفت: هر کس عقیده و دیدگاهی دارد ولی ما برای وحدت آمده‎ایم نه برای تفرقه زیر اگر این طور نبود باید با همه می‎جنگیدیم.

وی هدف اصلی دشمنان را نابودی تشیع و پیروان آنان دانست و ادامه داد: دشمنان قبل از انقلاب در پی ایجاد اختلاف در بین مراجع و جداسازی آنان از مردم بودند و در همین راستا همسر شاه به بهانه زیارت به نجف سفر کرد و با دستور شاه پیروان آیت الله خوئی (ره) و امام خمینی (ره) را به قتل رساندند و عاملان قتل را بر گردن یکدیگر می‎انداختند. امام خمینی (ع) که در تبعید فرانسه قرار داشت با اطلاع از این موضوع با هوشیاری و تدبیر دقیق برای حفظ وحدت اعلام کرد که هر کس شهریه آیت الله خوئی را دریافت نمی‎کند اجازه دریافت شهریه من را هم ندارد.

وی با بیان این که اختلاف دیدگاه نباید بروز و آشکار شود، بیان داشت: وحدتی که در دوران کنونی میان شیعیان، مرجعیت و علمای نجف و قم وجود دارد در هیچ زمانی نبوده است.

مدرس خارج حوزه علمیه افزود: دشمنان از زمان تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی قدرت فتوا علما و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران قدرت تشیع را فهمیدند و امروزه چشم شان بر روی شیعیان بازتر شده است و با ایجاد اختلاف، مرجع سازی و تخریب مراجع درپی ضربه زدن به تشیع هستند.

وی کشتار شیعیان در شهر زاریا را یک زنگ خطر برای همه اطراف دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با همه اطراف و جناح‎ها درگیر هستند، اکنون شیخ زکزاکی و فردا افراد دیگر را به خاک و خون خواهند کشید. ما برای حفظ تشیع، جوانان و نوامیس باید وحدت کلمه خود را حفظ کنیم در غیر این صورت دشمنان بدتر از این مسائل بر سر ما خواهند آورد./994/ب921/ج

ارسال نظرات