۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۰۳۹۵
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان غیرت کنسرت را در مسأله شهدای منا داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیائی با بیان این‌که عده‌ای به مسأله کنسرت بسیار اهمیت می‌دهند، گفت: ای کاش ذره‌ای از غیرتی که عده‌ای برای کنسرت به خرج می‌دهند برای شهدای منا داشتند.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ضیائی، استاد حوزه علمیه خراسان امروز در جلسه تهذیب نفس و مراقبت بر خویشتن در مدرسه آیت الله خوئی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: شیطان تا روز قیامت اطراف فرزندان آدم می‌چرخد تا راه نفوذ در انسان را بیابد. بنابراین شیطان، موجود اذیت‌کننده و مرموز، در جان انسان نفوذ می‌کند و به او آسیب می‌زند.

وی افزود: باید راه‌های نفوذ شیطان را شناسایی کنیم تا نتواند نظر سوء خودش را به سرانجام برساند. اگر انسان راه‌های نفوذ شیطان را مسدود کند در آن هنگام نیز دست از سر او برنمی‌دارد و با مال و ثروت سینه انسان را بر زمین می‌زند و اگر انسانی بخشنده باشد او را خسیس می‌کند و به جای هر خصوصیت نیکو به جای آن خصوصیت زشت می‌نشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیائی با بیان این‌که عده‌ای به مسأله کنسرت بسیار اهمیت می‌دهند، ابراز داشت: غیرتی که عده‌ای برای کنسرت به خرج داده‌اند ای کاش ذره‌ای از آن را برای شهدای منا خرج می‌کردند. دو وزیر در کنسرت می‌نشینند اما یکی از وزراء در جلسه‌ای که برای شهدای منا برگزار شده است حضور نمی‌یابد.

وی در ادامه ابراز داشت: وقتی دوست داشتن مال و ثروت، انسان را با سینه به زمین کوباند دیگر اختیار از دست او خارج می‌شود و شیطان دیکته می‌کند و شخص به دستورات شیطان عمل می‌کند. مانند این‌که پشت گردن گربه‌ای را بگیرند. دیگر گربه هرچقدر دست‌وپا می‌زند کاری نمی‌تواند انجام دهد و دستش به جایی بند نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به قرارداد FATF تأکید کرد: دولتی که باید در مقابل دولت‌های ظالم بایستد،‌ خودش کمک‌کننده به ظالم می‌شود و بازوی او برای از کار انداختن قدرت مبارزه با ظلم می‌شود. آن‌ها می‌گویند سپاه نباید باشد عده‌ای نیز در داخل کشور با آن‌ها همراهی و همکاری می‌کنند. حتی به جایی می‌رسد که بودجه وزارت دفاع را کم یا قطع می‌کنند تا آن‌ها کار بیشتری انجام ندهند.

وی افزود: عده‌ای به شیطان خدمت می‌کنند اما هنگامی که صحبت از خدمت به خدا می‌شود شانه خالی می‌کنند. این اشخاص نمی‌توانند محب واقعی ائمه معصومین(ع) باشند. همچنین اگر محبوب انسان، شیطان باشد به همان مقدار محبت به شیطان از خداوند متعال دور خواهد شد./202/862/ب1

ارسال نظرات