۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۵۰۱۲۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مسؤولان از برگزاری کنسرت‌های هنجارشکن جلوگیری کنند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با انتقاد از حمایت برخی از مسئولان از کنسرت‌هایی که مروج مبانی غیردینی است، گفت: اختلاط زن و مرد و اجرای موسیقی‌های حرام عامل نارضایتی علما از کنسرت‌ها است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اظهارنظرهای صورت گرفته در خصوص برگزاری کنسرت در برخی نقاط کشور اظهار داشت: هیچ عالمی مخالف برگزاری کنسرت نیست و آنچه که برخی از علما با آن مخالفت می کنند اختلاط زن و مرد در برگزاری برخی از کنسرت ها است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه گوش نیز مانند چشم، زبان و دست باید از حرام خودداری کند افزود: متاسفانه در برخی از کنسرت ها شاهد اختلاط زن و مرد و موسیقی حرام و اتفاقات دیگر هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.

امام جمعه سمنان به انتقاد آیت الله مظاهری از کنسرت های اصفهان اشاره کرد و گفت: آیت الله مظاهری فرمودند کنسرت‌های اصفهان افتضاح است که من به ایشان عرض می کنم این افتضاح در کل کشور وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از هنجارشکنی در برخی از کنسرت ها اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولین و چهره ها از این افتضاح حمایت می کنند.

هیچ روزی در تاریخ اسلام به اهمیت و عظمت غدیر نیست

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از خطبه های خود با تبریک فرارسیدن عید غدیر گفت: هیچ روزی در اسلام به اهمیت و عظمت روز عید غدیر وجود ندارد چرا که دین خدا در این روز کامل و نعمت او تمام شده است.

آیت الله شاهچراغی با برشمردن ویژگی های خطبه غدیر تصریح کرد: طولانی بودن خطبه پیامبر اکرم (ص) در روز عید غدیر با شرایط آن روز نشان از اهمیت این موضوع در رسالت ایشان دارد.

خطیب جمعه سمنان با یادآوری بیعت گروه های مختلف با امیرالمومنین علی (ع) در غدیرخم تاکید کرد: خلیف دوم جزء نخستین افرادی بود که با امام علی (ع) بیعت کرد و به او تبریک گفت.

وی اصل ولایت را یکی از ارکان مکتب اسلام دانست و گفت: از قرآن کریم چنین استنباط می شود که هرکس ولایت امام علی (ع) را نداشته باشد کافر است.

آیت الله شاهچراغی به پرچمداری تشیع در سراسر جهان اشاره کرد و افزود: شیعه پرچمدار امامت و ولایت است و انشاالله این پرچم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به صاحب اصلی آن امام عصر (عج) سپرده خواهد شد.

امام جمعه سمنان با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس به رزمندگان و عموم مردم اظهار کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس پاسخ کوبنده ای به مستکبران عالم دادند به گونه ای که آنها به خوبی می دانن اگر فکر تجاوز به خاک این کشور را در سر داشته باشند با پاسخ پشیمان کننده ملت ایران مواجه خواهند شد./977/101/ب2

ارسال نظرات