۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۵۰۰۱۹
کارشناس مسائل سیاسی:

جهاد کبیر به معنای ایستادگی در برابر تهدید و تحریم دشمن است

جدیدی جنگ در میدان رزم را جهاد اصغر دانست و گفت: آنچه امروز نصیب ما شده است فرصت حضور در میادین جهاد کبیر است، جهاد کبیر یعنی اینکه از دشمن تبعیت نکنیم و ‏زیر بار ظلم و ستم نرویم.
جهاد کبیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، منوچهر جدیدی، کارشناس مسائل سیاسی، امشب در مراسم یادواره شهدای محله هفتون اصفهان و جشن دهه غدیر که در سالن 9 دی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمینه های مختلف بر روی تمام معادلات جهانی قدرتهای بزرگ اثرات بسیار بزرگی گذاشت و نقطه عطفی در تاریخ جهان شد.

وی ادامه داد: بزرگترین پیام انقلاب ایران برای جهانیان این بود که بزرگترین قدرت جهان خداوند است و آمریکا شیطان بزرگ است، ما در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن به همه دنیا ثابت کردیم که می شود یک تنه و با توکل به خداوند در برابر شیاطین و استکبار جهانی و در صدر آنها آمریکای جهانخوار ایستاد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ما پیرو امام حسین(ع) هستیم و ایشان فرمودند که نباید ذلت و خواری را بپذیریم و تحت ولایت شیطان نرویم و تا آخرین لحظه  در برابر دشمن ایستادگی کنیم، شهدای عزیز ما در جنگ تحمیلی به بهترین وجه در برابر تمام جهان ایستادند، در جنگ تحمیلی در ظاهر فقط عراق با ما می جنگید، اما در واقع همه قدرتهای بزرگ آن زمان حامی صدام بودند و ما از دهها کشور و ملیت اسیر گرفتیم.

جدیدی بیان داشت: امروز ملت و نظام ایران از بهترین یاوران امام زمان(عج) و از زمینه سازان ظهور ولی عصر(عج) هستند، عزت کنونی ما در جهان به دلیل جانفشانیهای رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل و به برکت خون شهدا به دست آمده است و ما نعمتهای امروز و امنیت خود را مدیون آنها هستیم و باید راه شهدا را ادامه دهیم و یادشان را زنده نگه داریم.

وی اظهار داشت: در دین ما از نبرد در میدان رزم به جهاد اصغر تعبیر شده که البته جزء ضروریات دین اسلام و واجب کفایی است و پاداش بسیار بزرگی هم نزد خداوند دارد، اما آنچه امروز نصیب ما شده است فرصت حضور در میادین جهاد کبیر است، جهاد کبیر یعنی اینکه از دشمن تبعیت نکنیم و زیر بار ظلم و ستم نرویم.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: امام حسین(ع) در برابر تهدید و تحریم و فریب دشمن تسلیم نشدند، امروز هم ما باید به مولایمان سیدالشهدا(ع) اقتدا کنیم و با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از تحریم و تهدید دشمنان نهراسیم و بدانیم که پرچم این انقلاب قطعاً به دست آقا امام زمان(عج) خواهد رسید./202/869/ب1

ارسال نظرات