۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۵۰۰۰۰

نخستین نشست هم ‌اندیشی اساتید مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار شد

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان، نخستین نشست هم ‌اندیشی اساتید مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو در این مدرسه برگزار شد.
نشست اساتید مدرسه علمیه عباسقلی خان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان، نخستین نشست هم ‌اندیشی اساتید مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو، ساعاتی پیش در محل نمازخانه این مدرسه برگزار شد.


در این نشست که با حضور مدیر، اساتید و جمعی از مسؤولان این مدرسه برگزار شد، حجت‌ الاسلام علی رستمیانی مدیر این مدرسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ‌های سه ماه اخیر این مدرسه، اظهار داشت: در راستای اعتلا و ارتقای جایگاه مدرسه به مدرسه عالی در نخستین گام هیأت ‌امنایی مدرسه با حضور حجج‌ اسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه به‌ عنوان ریاست، سید مصباح عاملی نائب رئیس، سید محمد موسوی بایگی، سید علی حسینی شریف و دکتر مجتبی شاملو تشکیل و اساسنامه آن به تصویب رسید.


در ادامه وی با بیان دغدغه مقام معظم رهبری درباره انقلابی ماندن حوزه‌ ها، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید طلاب را در مسیر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حفظ نماید.


حجت‌الاسلام رستمیانی با بیان اینکه انقلابی ماندن و انقلابی بودن با برگزاری نشست، همایش و جلسه امکان پذیر نیست، ابراز داشت: اگر استاد در کلاس درس، روحیه ‌اش روحیه انقلابی نباشد این روحیه انقلابی ماندن و انقلابی بودن به طلبه منتقل نخواهد شد.


مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو در ادامه از اساتید مدرسه خواست بیان نکات اخلاقی، نگاه انقلابی و ولایی را در برگزاری کلاس ‌های دروس حوزوی مورد تأکید داشته باشند و خاطر نشان کرد: بحث نگاه انقلابی و ولایی را نمی‌توان با روش دیگری جز در حین درس و بحث و در کلاس درس به طلاب منتقل کرد.


وی تصریح کرد: امروز که دشمنان، آرمان‌های انقلاب را مورد هجمه خود قرار داده‌اند باید بیش ‌از پیش در تبیین دقیق این آرمان‌ها بر اساس کلام مقام معظم رهبری تلاش کرد.


در ادامه این نشست حجت‌الاسلام مهدی احمدی مسؤول پژوهش و حجت‌الاسلام حسین نژاد مسؤول آموزش به بیان برنامه‌های پژوهشی و آموزشی این مدرسه در سال تحصیلی جدید پرداختند./202/859/ب1

ارسال نظرات