۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۴۴۸۸۵۳
آیت‌الله مهمان‌نواز در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا:

اسلامی شدن جامعه در گرو تقویت حوزه‌های علمیه است/ برجام برای ملت ثمره ملموسی نداشته است

نماینده مردم خراسان شمالی در خبرگان اسلامی شدن واقعی کشور را در گرو تقویت حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و ولایت فقیه دانست و تأکید کرد که نباید به دیگران دل بست؛ زیرا دیگران با افکار خاصی فعالیت کرده و برای بقای خود از روحانیت استفاده می‌کنند در حالی که دل آنها برای دین نمی‌سوزد.
دیدار مدیر عامل رسا با نماینده ولی فقیه و نماینده مجلس خبرگان در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری رسا، اظهار کرد: در مدت 37 سال گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی، الطاف و مواهب الهی نسبت به این نظام بسیار زیاد بوده که یکی از این الطاف توسعه و رونق حوزه‌های علمیه و نهاد روحانیت در کشور است.

وی با بیان اینکه در دوران رژیم ستم‌شاهی از روحانیت تنها لاشه‌ای مانده بود و روح روحانیت وجود نداشت، افزود: به فضل الهی با قیام و نهضت امام راحل روحانیت جان گرفت؛ زیرا این نهضت، اسلامی بود و ریشه در افکار و عقاید دینی داشت.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه با جان گرفتن روحانیت در کشور دشمن متزلزل شد، ادامه داد: با این حال این‌گونه نیست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دمیده شدن روح در روحانیت، دشمن بیکار بنشیند بلکه همان عداوت و دشمنی خود را ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: روحانیت با نهضت انقلاب جان گرفت اما دشمن هم اقدامات خود را بیشتر و شدیدتر کرده است؛ زیرا دشمن با روحانیت و آداب و رسوم اسلامی به طور کلی مخالف بوده و به همین دلیل تمام هم و غم خود را در آن قرار داده که روحانیت نباشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: ازاین‌رو روحانیت هم باید متقابلاً خود را برای آینده بهتر مجهز و آماده کند نه اینکه فکر کند در نظام اسلامی همه کارها درست شده و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: دشمن وقتی نهضت امام راحل و ادامه کار به وسیله رهبر معظم انقلاب را مشاهده کرد عداوت خود را بیشتر کرد؛ به همین دلیل از هر راهی که بتواند ضربه خود را وارد می‌کند.

مراقب نفوذ دشمنان به نهاد حوزه و روحانیت باشیم

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با نفوذ به ارکان گوناگون نظام اسلامی به اهداف شوم خود برسند، خاطرنشان کرد: امکان نفوذ در همه بخشهای کشور وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که گاه ممکن است دشمن حتی در روحانیت هم عوامل نفوذی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم راجع به روحانیت و نقش آن در جامعه اسلامی روشن شوند، افزود: متأسفانه در زمان رژیم گذشته روحانیت به‌صورت نادرستی به مردم معرفی شده بود.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: باید از راهنماییهای روحانیت در زمینه‌های مختلف بهره گرفت، البته نه هر روحانیتی، بلکه روحانیتی که در خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه در مدت نزدیک به چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی همه مسائل مربوط به حق و باطل و راه‌های خوب و بد گفته شده است، اظهار کرد: در عین حال هنوز انسان در جهان اسلام مسائل خطرناکی را مشاهده می‌کند که ظهور گروه‌هایی نظیر داعش از این موارد است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه خطر گروه‌هایی نظیر داعش بیشتر متوجه جامعه روحانیت است؛ زیرا این گروه‌ها به اسم اسلام جنایت می‌کنند، افزود: بسیاری از عملهای ناروا در سایه بی‌اعتنایی به اسلام و آموزه‌های دینی انجام می‌شود؛ اما افکار گروه‌هایی چون داعش کوچک‌ترین قرابتی با اسلام ناب ندارد.

برخی برای تداوم مقام و موقعیت روحانیت را اکرام می‌کنند

وی ادامه داد: علاوه بر این در داخل و خارج کشور افراد بدسرشت و مخالف نظام اسلامی، همه مشکلات و گرفتاریها را به گردن روحانیت می‌اندازند؛ در حالی که روحانیت به غیر از خدمت کاری نکرده و اگر روحانیت نبود اوضاع کشور بسیار خطرناک می‌شد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: اکنون عده‌ای در کشور بسیاری از مسائل رنج‌آور را به گردن روحانیت انداخته و می‌گویند شما عامل شهید شدن بچه‌های مردم، افزایش مصیبتها در کشور، گرانی و تورم و تهاجم دشمن هستید در حالی که این افکار از رسوبات رژیم گذشته است.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت آگاه و واقعی باید خود را برای امتحانات بیشتر و شدیدتر مجهز و آماده کند، تصریح کرد: الآن مشاهده می‌شود برخی افراد و گروه‌ها خودنمایی کرده و مدعی تبعیت کامل از ولایت فقیه هستند اما از گوشه و کنار کلمات و حرفهای آنها مسائل دیگری مشخص می‌شود.

به گفته عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری برخی افراد روحانیت را اعزاز و اکرام می‌کنند اما این کار را برای رسمیت بخشیدن به خود و تداوم مقام و موقعیت انجام می‌دهند.

نخستین گام روحانیت در راه اصلاح کشور تبعیت محض از رهبری است

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه امروز در شرایط ویژه‌ای هستیم، افزود: الآن هم افراد و عواملی هستند که سایه روحانیت را با تیر می‌زنند و نمی‌خواهند روحانیت باشد، می‌خواهند آزاد باشند و به نام آزادی فعالیت کنند، ازاین‌رو روحانیت صحیح را مزاحم آزادی می‌دانند؛ زیرا روحانیت از همان ابتدا مزاحم موارد خلاف اسلام بوده و همچنان خار چشم دشمنان اسلام است.

وی افزود: برخی اگر به روحانیت احترام می‌گذارند برای بقای مقام و موقعیت خود آنها است وگرنه در نظر آنها اسلام مطرح نیست که روحانیت را برای اصلاح و اسلامی شدن کشور بخواهند.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: راه اسلامی شدن واقعی کشور تقویت حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و ولایت فقیه بوده و نباید به دیگران دل بست؛ زیرا دیگران با افکار خاصی فعالیت کرده و برای بقای خود از روحانیت استفاده می‌کنند در حالی که دل آنها برای دین نمی‌سوزد.

وی با بیان اینکه بعضی از روحانیان ساختگی در سخنان خود یک کلمه از امام، رهبری، نظام، بسیج، سپاه و شهدا نمی‌گویند، تصریح کرد: این در حالی است که باید نخستین گام روحانیت در راه اصلاح کشور تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب باشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: تنها راه تبعیت از رهبر معظم انقلاب است؛ زیرا امروز راهی بهتر از تبعیت کامل از رهبری نداریم؛ ازاین‌رو باید مسأله رهبری را در رأس امور قرار داد.

وی با بیان اینکه هر کس در مسیر رهبری و امام راحل فعالیت کند با ما است، افزود: باید با آگاهی از نقش عظیم رهبری در اصلاح امور، تنها به فرمایشات رهبری و راه امام راحل نگاه کنیم تا به سعادت دنیا و آخرت برسیم.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه در مسیر مزبور باید مراقبت عوامل نفوذی باشیم، ادامه داد: عامل نفوذی در همه سطوح وجود دارد؛ بنابراین نباید گمان کنیم همه کسانی که مدعی ولایتمداری هستند حتماً راست گفته و رهبر را به‌عنوان منجی کشور می‌شناسند.

وی اضافه کرد: رهبری آنچه را که به صلاح دین، مملکت، انقلاب، نظام اسلامی و مردم می‌دانند، مطرح کرده و در این زمینه هم تقیه نمی‌کنند؛ به همین دلیل باید مردم را بیدار و آنها را متوجه مسؤولیت و رسالتهای مهم نظام اسلامی کنیم.

برجام برای نظام و ملت ثمره ملموسی نداشته است

نماینده مردم استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی در ظاهر ادعای تبعیت از رهبری و ولایت فقیه را دارند اما در عمل راه دیگری می‌روند، افزود: نباید به همه افرادی که دم از امام و رهبری می‌زنند اطمینان کامل داشته باشیم بلکه باید آگاه باشیم که امکان دارد در بین آنها عوامل نفوذی هم وجود داشته باشند.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: برخی می‌گویند باید امروز زندگی کرد در حالی که امام و رهبری می‌فرمایند اگر ما قدر قدرتی که امروز خداوند به ما داده را ندانیم، دشمن جلو آمده و ما را پایمال می‌کند.

وی ادامه داد: کسی که پهلوی رهبری نشسته می‌گوید امروز روز اعمال قدرت نیست؛ یعنی باید مسلمانان ضعیف باشند و زیر پا له شوند در حالی که مؤمن باید در سایه اسلام عزیز و قوی باشد تا بتواند به قله سعادت دنیوی و اخروی برسد.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: در سخنرانیهای رهبری مطالبی مطرح می‌شود اما برخی در مقابل می‌گویند امروز روز اعمال قدرت و قوی‌تر شدن نظامی نبوده و روز مذاکره و صحبت است؛ در حالی که با این مذاکرات و صحبتها کاری برای مملکت انجام نشده است.

وی افزود: رهبری از بی‌اعتمادی به آمریکا سخن می‌گویند اما بعضی افراد این‌گونه مطرح می‌کنند که مگر بدون آمریکا می‌توان زندگی کرد و مگر می‌شود که ما با آمریکا و هم‌پیمانان این کشور ارتباط نداشته باشیم؟

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: این همه دم از برجام می‌زنند، برجام برای این نظام و کشور و ملت چه‌کار کرده است؟ آیا دشمنان از تحریمهای خود دست برداشته یا به نحو دیگر تحریمهای خود را افزایش داده‌اند؟

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه، تصریح کرد: دل آمریکا هیچ‌وقت برای این نظام و ملت نمی‌سوزد و اکنون هم تمام حرکات و سکنات آنها علیه نظام اسلامی است.

اهتمام مؤسسه رسا برای تبیین فقه حکومتی در کشور

حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا هم در این دیدار با بیان اینکه مؤسسه رسا از سال 85 فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر حدود 200 نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند که غالب آن طلبه و روحانی هستند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 60 درصد فعالیتهای مؤسسه رسا در حوزه علمیه قم متمرکز است، ادامه داد: مؤسسه و خبرگزاری رسا همچنین در مراکز سایر استانهای کشور هم اخبار حوزوی و شخصیتهای مذهبی را پوشش می‌دهد.

حجت‌الاسلام محققی با بیان اینکه مؤسسه رسا اخیراً فعالیت جدیدی در زمینه فقه حکومتی آغاز کرده است، اظهار کرد: در این بخش تلاش می‌شود مطابق تأکید رهبر معظم انقلاب فقه با رویکرد حاکمیتی و نگاه حکومتی بحث شود.

به گفته وی در این راستا سال تحصیلی گذشته 23 کرسی درس خارج فقه حکومتی در قم، مشهد و اهواز دایر بود که این دروس از سوی مؤسسه رسا تحت پوشش رسانه‌ای قرار گرفت و منعکس شد.

حجت‌الاسلام محققی همچنین از راه‌اندازی پایگاه اینترنتی در زمینه سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب از سوی مؤسسه رسا خبر داد و افزود: غرب تلاش می‌کند در قالب محصولات فرهنگی سبک زندگی خود را بر جامعه اسلامی غالب کند که در این میان مسؤولان و متولیان فرهنگی وظیفه دارند با ارائه الگوی مناسب در زمینهه سبک زندگی اسلامی، مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شوند./9314/پ201/ج1

ارسال نظرات