۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۴۸۲۱۰
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

دولت تذکرات دلسوزانه مراجع و علما را غنیمت بداند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مطالبه مراجع و بزرگان در راستای وظیفه دولت اسلامی است، گفت: مراجع تقلید و علما وظایف اصلی دولت اسلامی را دلسوزانه و مشفقانه به دولتمردان یادآوری می کنند که دولت باید این را غنیمت بداند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره با ارزیابی عملکرد فرهنگی دولت به انتظار حوزه و علما از دولتمردان اشاره کرد و گفت: انتظار حوزه این است که چون نظام اسلامی بوده دولت اسلامی باید حافظ ارزش های اسلامی و الهی باشد.

وی افزود: این وظیفه در درجه نخست در خود سیستم دولتی و مجموعه نیروهای انسانی و ثانیا ترویج و نهادینه سازی ارزش ها و معارف اسلامی در سطح جامعه است، دولت اسلامی تشکیل می شود تا این وظیفه را محقق کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مطالبه مراجع و بزرگان در راستای وظیفه دولت اسلامی است، اظهار داشت: مراجع تقلید و علما، وظایف اصلی دولت اسلامی را دلسوزانه و مشفقانه به دولتمردان یادآوری می کنند که دولت باید این را غنیمت بداند که متأسفانه برعکس این دیده می شود.

وی ادامه داد: دولت بسیار آسان و با جدیت می تواند زیر مجموعه خود را به رعایت مقررات از جمله مسأله عفاف و حجاب وا دارد، اگر دولت تصمیم بر انجام داشته باشد آسان ترین کار است اما متأسفانه این عزم در دولت دیده نمی شود بلکه بر عکس شاهد زمینه سازی برای ناهنجاری بیشتر هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند پهنای باند باید پس از استقرار اینترنت ملی باشد، ابراز داشت: مشاهده کردیم این کار درست به عکس انجام شد و در حال حاضر در فضای مجازی پهنای باند وسیعی برای دشمنان نظام و برای تهاجم به فرهنگ اسلامی فراهم کردند و حالا به فکر افتادند.

وی عنوان کرد: کنسرت هایی را راه اندازی می کنند که این همه مسائل فرهنگی مهم دیگر تحت الشعاع قرار می گیرد، روی این مسأله سرمایه گذاری می کنند و اگر کسی نقدی داشته باشد با تندی با او برخورد می کنند.

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: این موارد نشان دهنده این است که یا دولت از نظر فرهنگی معتقد به کار فرهنگی نیست، یا از نظر مشاوره دهندگان و کارشناسان بسیار ضعیف هستند و یا عزم جدی وجود ندارد و همت خود را برای مسائل دیگر قرار داده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد دولت در وظیفه جدی و اصلی خود که همه امکانات نظام برای تحقق ارزش های اسلامی است کوتاهی دارد، امیدواریم که به توصیه های مراجع و علمای بزرگ توحه کنند و قدری از دینی که به ملت و نظام دارند را ادا کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات