۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۴۸۲۰۱
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

تقویت توان دفاعی و نظامی کشور مبنای دینی و قرآنی دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه قم با بیان این که تقویت توان دفاعی اصلی قرآنی به شمار می رود و سیره رسول اکرم(ص) همین بوده است، گفت: ملتی که در برابر دشمن هوشیار و آماده نباشد یقینا محکوم به شکست خواهد بود.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت توان دفاعی و تهاجمی کشور گفت: نظام و جامعه اسلامی باید به گونه ای آماده باشد که دشمنان هیچ گاه حتی تصور تجاوز هم به ذهن شان خطور نکند.

وی افزود: این که جامعه اسلامی با تقویت خود جلوی این توهم را بگیرد بر اساس آموزه های قرآن و اسلام است؛ از این رو آیه شریفه می فرماید هر مقداری که می توانید توان خود را بالا ببرید و آمادگی را به حدی برسانید که دشمنان خدا و شما از توان بالای شما در وحشت باشند و فکر توطئه و تهاجم به ذهن آنها نرسد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تقویت توان دفاعی اصلی قرآنی به شمار می رود و سیره رسول اکرم(ص) همین بوده است، اظهار داشت: ملتی که در برابر دشمن هوشیار و آماده نباشد یقینا محکوم به شکست خواهد بود.

وی ادامه داد: فرهنگ اسلام یک فرهنگ متعالی انسانی است و برای استقرار این فرهنگ نیاز به توانایی و قدرت بالایی است که دشمن خواب و خیال تهاجم به نظام اسلامی را از ذهن خود بیرون کند؛ تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اساس اندیشه دینی و شرایط فعلی کشور است که تنها استراتژی دشمن از بین بردن مواضع قدرت ما است.

آیت الله رجبی با بیان این که در طول دوران انقلاب دشمن دو استراتژی در مواجهه با نظام داشته است، ابراز داشت: یکی تهاجم با تکیه بر مواضع ضعف که در آغاز انقلاب بر آن متکی بود چرا که ارتش از هم پاشیده و نیروهای بسیجی و مردمی کاملا شکل نگرفته بود و قدرت نظامی ما در حد بالایی قرار نداشت از این رو دشمن بر مواضع ضعف ما تکیه می کرد.

وی عنوان کرد: اما دوران اوباما و اندکی قبل از او تکیه بر مواضع قدرت می کنند و هدف دشمن از بین مواضع قدرت جمهوری اسلامی است، طبیعی است که در چنین شرایطی باید بیشترین سرمایه گذاری را روی بالابردن سطح توان و قدرت نرم و سخت انجام دهیم تا با توطئه دشمن مقابله کرده و در اهداف نظام موفق پیش برویم و اجازه تصور تهاجم به کشور را از سوی دشمنان ندهیم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات