۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۹۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

پیگیری وضعیت مدیریت حرمین شریفین نیازمند توجه ویژه جهان اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ضرورت دارد مدیریت حج از آل سعود خارج شود تا به وضعیت حجاج عزیز و مناسک حج مطلوب شده و اهتمام والایی در برگزاری این فریضه ارزشمند وجود داشته باشد.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل اظهارداشت: ایام حج ما را یاد حادثه شهادت حجاج عزیز در کنار قبرستان ابوطالب و پل حجون و جریان سال گذشته می اندازند.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: هیج زمانی خاطره تلخ فاجعه منا را فراموش نمی کنیم که حجاج بسیاری جان خود را با بی تدبیری آل سعود از دست دادند.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: درخواست و مطالبات ما در این روزها از سوی بعثه مقام معظم رهبری این بوده که هیأت حقیقت یاب بروند تصاویر آن روز را ببینند و سعودی های ملعون تمکین کنند.

وی تصریح کرد: بارها بیان کردیم آل سعود شأنیت مدیریت حرمین شریفین را ندارد که باید جهان اسلام به داد حج برسد تا از این وضعیت نامناسب خارج شود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: ضرورت دارد مدیریت حج از آل سعود خارج شود تا به وضعیت حجاج عزیز و مناسک حج مطلوب شده و اهتمام والایی در برگزاری این فریضه ارزشمند وجود داشته باشد.

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که فاجعه منا با بی تدبیری آل سعود رقم خورده است، گفت: فجایعی در کشور عربستان صورت گرفته است و آل سعود در پس وقوع آن کار و اقدامی انجام نداده است.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: آل سعود درباره وقایع و فجایع صورت گرفته در کشور عربستان عذرخواهی هم نداشته است که پیگیری ابعاد فاجعه منا نیازمند اقدام و عمل است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ضرورت دارد اقدام عملی در راستای پیگیری فجایع آل سعود در جریان حج سال گذشته صورت گیرد که امری مهم و اساسی است.

وی با بیان این که دیپلماسی لبخند راهگشا نیست، اظهارداشت: دیپلماسی لبخند گستاخی آمریکا را به همراه خواهد داشت و نباید در این مسیر گام برداریم که ضرورت دارد در راستای تحکیم و ترویج ارزشهای انقلابی و اسلامی حرکت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دیپلماسی لبخند سبب میدان دادن به ایادی استکبار جهانی می شود، گفت: امروز از سوی دولت های اعلام می شود که آمریکا نمی گذارد تجارت با ایران داشته باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده اظهارداشت: اگر آمریکا بخواهد ما با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم یا نه یک اشتباه محض است و ضرورت دارد هوشیاری و مراقبتهای لازم را در این عرصه صورت دهیم.

 امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند که آمریکا فاقد صلاحیت اخلاقی است و می خواهند اعمال قدرت بر مردم جهان داشته باشند تا اهداف و خواسته های خود را محقق کنند.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال ایجاد شبکه های تروریستی است و هر تروری صورت می گیرد در پشت آن آمریکا وجود دارد که آن قضیه را هدایت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید خیال کنیم مذاکره با آمریکا سبب تحقق نتیجه می شود، گفت: ضرورت دارد رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه امور خود قرار داده و اهتمام شایسته ای در مسیر بهره گیری از مطالبات ارزشمند ایشان داشته باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: حرکت در مسیر رهبری به عنوان خط قرمز ملت شریف و بصیر ایران اسلامی است که توانستیم در مسیر عزت و اقتدار حقیقی قرار گیریم.

گفتنی است، مقام معظم رهبری امروز در پیامی به کنگره جهانی حج بیان فرمودند جهان اسلام، اعم از دولتها و ملتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتاک و بی ‌ایمان و وابسته و مادی آنان را بدرستی درک کنند و باید به‌ خاطر جنایاتی که در گستره‌ جهان اسلام به بار آوردند گریبان آنها را رها نکنند./1314/302/ب3

ارسال نظرات