۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۸۵۲
آیت الله علما:

اختلاف و تفرقه سبب سقوط امت های اسلامی می شود

آیت الله علما با اشاره به اینکه اختلاف میان مسلمانان ناشی از عدم شناخت کامل خداوند است، گفت: اختلاف و تفرقه سبب سقوط امت های اسلامی می شود.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه گذشته در سلسله جلسات اخلاقی خود که در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه برگزار شد، با بیان آیاتی از قرآن کریم، ابراز داشت: شرک به خداوند تمام اعمال انسان ها را حبط و نابود می کند، شرک تمامی تلاش های انسان را در جهت دستیابی به خشنودی خداوند نابود کرده و از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: شرک به خداوند متعال آثار سویی در دنیا و آخرت به همراه دارد که یکی از مهمترین آنها نابودی اعمال خیر و حبط عمل است که تمام زحمات انسان را به هدر می دهد.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: انسان همواره باید درصدد راضی و خشنود ساختن یگانه معبود خود باشد و به مسائل حاشیه ای و صحبت های مردم بی اعتنا باشد تا بتواند آرامش فکری و روانی خود را به دست آورد.

آیت الله علما یادآور شد: متأسفانه اختلاف و تفرقه هایی که در بین بشریت و مسلمانان وجود دارد نتیجه بی تقوایی و عدم شناخت خداوند است، شرک بسترهای تفرقه و دشمنی میان مسلمانان را  ایجاد می کند و سبب سقوط امت های مسلمان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برای مبارزه با کفر و شرک باید به آنچه خداوند دستور داده و مقدر فرموده است عمل کرده و با تقویت ایمان و بصیرت، خود را در برابر دشمنان آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ابراز داشت: هر کس که حافظ دین خود باشد و خود را از معاصی و گرفتار شدن در دام شرک و کفر مراقبت کند قطعأ از حامیان و پاسداران اصلی اسلام است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان تأکید کرد: صبر و استقامت در جهت پاسداری از اسلام، مسلمانان را اقتدار بخشیده و دشمنان را خوار و حقیر خواهد کرد و تنها در پرتو انوار فضیلت بخش خداوند می توان این مهم را تحقق بخشید./857/202/ب2

ارسال نظرات