۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۷۶۸۶
استاد حوزه علمیه:

حج هدایتگر بشریت است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند حج را مایه هدایت بشریت قرار داده است، گفت: خداوند سبحان براى هدايت بشر، هدايت هایی قرار داده است که حج یکی از آنها است.
حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، استاد حوزه علمیه شامگاه گذشته در مسجد امیرالمؤمنین(ع) کرمانشاه با اشاره به اینکه حج هدایتگر بشریت است، ابراز داشت: خداوند سبحان براى هدايت بشر، هدايت گرهايى قرار داده است از جمله انبيا، كتابهاى آسمانى، معجزات و از جمله این هدايتگرها كعبه است.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: حقيقتأ نخستین بنايى كه در زمين براى مردم ساخته شده كعبه است كه در مكه بنا شده و براى اهل عالم مبارک و رحمت است، در اين شهر نشانه‏ هاى روشنى از جمله مقام ابراهيم(ع) است.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، بیان داشت: هر کس که وارد مكه شود در امان است و خداوند سبحان بر مردمى كه مستطيع هستند حج را واجب كرده است و هر كه كفر ورزد بداند كه خداوند سبحان از عالميان بى نياز است.

 حجت الاسلام صرفی پور خاطرنشان کرد: اين كه كعبه و مكانهاى مقدسى كه در اطراف او قرار گرفته چگونه هدايت كننده بشر است نياز به مقدمه و توضيح دارد، كعبه قديمى‏ ترين محل عبادت بشر است كه قبل از معبد بيت المقدس و ديگر عبادتگاه هاى بشر وجود داشته است.

وی با اشاره به روایات، ابراز داشت: فرشتگان به حضرت آدم(ع) كه مراسم حج را به اتمام رساند تبريک گفتند و يادآورى کردند كه ما 2 هزار سال قبل مراسم حج را انجام داده ‏ايم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: حجرالاسود كه در كعبه نصب شده نيز قديمى ‏ترين سنگ است كه هيچ سنگى قدمتش به حجرالاسود نمى ‏رسد، همه پيامبران به زيارت كعبه آمده و دست بر حجرالاسود گذاشته و آن را استلام کردند و در كنار كعبه به دعا و نيايش و نماز ايستاده ‏اند و شمارى از آنها در كنار كعبه دفن شده‏ اند كه گويند بين ركن يمانى و مقام ابراهيم(ع) ده ها پيامبر مدفون هستند.

حجت الاسلام صرفی پور بیان داشت: خداوند عزوجل در كنار كعبه نشانه‏ هايى براى خود قرار داده است از جمله مقام ابراهيم كه محلى است كه حضرت ابراهيم(ع) بر بالاى سنگى در كنار كعبه، رفته و ديوار كعبه را بالا برده است، حجر اسماعيل كه محل دفن حضرت اسماعيل بوده و داخل مطاف است و جزء كعبه محسوب مى‏ شود.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، ابراز داشت: زاويه حجرالاسود و زاويه يمانى كه در روايت است که امام(ع) فرمود در قيامت ما از طرف ركن يمانى وارد بهشت مى‏ شويم، المستجار كه ديوار كنار ركن يمانى است و از مكانهاى استجابت دعا است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: امید است که حکومت آل سعود و تروریست های دست نشانده آن ها هر چه زودتر ساقط شوند تا مسلمانان با فراغ بال بیشتری خانه خدا را زیارت کنند./857/202/ب2

ارسال نظرات